کد خبر: ۱۸۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 15 February 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، سوزندان سرشاخه های هرس شده در کرج را یکی از عوامل آلاینده ی هوا در فصل زمستان دانست.

حمیدرضا لشگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هفته های اخیر، نیروهای شهرداری کرج اقدام به هرس درختان و آماده کردن آن ها برای شروع فصلی جدید کرده اند که شاهد سوزاندن این سرشاخه ها در برخی از مناطق هستیم.

وی اظهار داشت: مدیریت اصولی پسماند در کرج یکی از مشکلات اساسی این کلانشهر محسوب می شود که متاسفانه در چند سال اخیر مغفول مانده و ضرورت آن به خوبی احساس می شود.

وی گفت: سرشاخه ها و ضایعات حاصل از هرس درختان یکی از مواردی است که با توجه به آلودگی هوای کلانشهر ها هنوز توسط برخی افراد و حتی برخی شرکت های وابسته به شهرداری ها برای امحاء به شیوه سنتی سوزانده می شود که دود حاصل از آن عامل مهمی در آلودگی هوا است.

لشگری اضافه کرد: در شرایطی که در فصل زمستان با وارونگی هوا و پایداری هوا مواجه هستیم و در این روزها نیز شاهد هوای ناسالم در این کلانشهر هستیم، سوزندان این پسماندها موجب افزایش گازهای CO , CO2 و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا می شود.

وی افزود: همچنین در وضعیتی قرار گرفته ایم که مجبور به اجرای طرح زوج و فرد خودروها شده ایم که سوزندان این سرشاخه ها که بعضا به دلیل ناآگاهی کارگران می باشد، هیچ توجیهی ندارد.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز بیان داشت: این در حالی که این سرشاخه ها منابع سودآوری هستند که می توان از آن در صنایع تولید نئوپان و MDF استفاده نمود.

لشگری گفت:بر اساس ماده 30 آئین نامه اجرائی قانون مدیریت پسماند، سوزاندن هر نوع پسماند در محیط آزاد ممنوع بوده و جرم تلقی می شود، لذا با توجه به آلودگی های اخیر هوا در کلانشهر کرج در صورت مشاهده، با متخلفین و تهدید کنندگان سلامت عمومی به صورت قاطع برخورد خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار