کد خبر: ۱۸۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 16 February 2016
«روزنامه قانون» تیتر یک امروز خود را به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در باب شرمندگان اقتصادی اختصاص داده است.
این روزنامه در این گزارش با عنوان« ازبابک ها و دکل ها ‌ شرمند‌ه باشيد!» می نویسد: «
دولت یازدهم این روزها از هر راهی که بتواند سعی در بازگرداندن اقتصاد به مسیر اصلی اش دارد كه اين مسئله نیز انتقادها را بی پاسخ نمی گذارد و در اولین فرصت اقدام به پاسخگویی می‌کنند. به نحوی که دیروز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور از تریبون هفدهمین همایش ملی معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز استفاده کرد و حسابی از خجالت منتقدان دولت درآمد.
معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از کسانی که از دولت می‌خواهند به خاطر عدم انتشار گزارش سه‌ماهه در خصوص یک شاخص اقتصادی شرمنده باشد، گفت: کسانی باید شرمنده باشند که بابک زنجانی درست کرده و دکل نفتی گم کردند؛ ده‌ها فساد در کشور شکل داده و فساد را نهادینه کردند.

وي گفت: دولت از نقد و تذکر داده شده استقبال کرده و تلاش می کند تا با شفاف سازی آمارهای مورد نیاز را در اختیار جامعه قرار دهد اما کسانی که این تعابیر را به کار می برند باید شرمنده اقداماتی باشند که کشور را به سمت ویرانی هدایت می کرد.

جهانگیری با بیان اینکه 700 میلیارد دلار از منابع نفت کشور در سال‌های گذشته نابود شد، گفت: امروز و در شرایطی که قیمت جهانی نفت به پایین ترین حد خود رسیده کشورهای منطقه برای اینکه اقتصادشان کمتر دچار نوسان شود از حساب ذخیره ارزی خود برداشت می کنند اما متاسفانه مسئولان گذشته یک دلار در حساب ذخیره ارزی کشور باقی نگذاشتند.

وی با اشاره به اینکه دولت با همه مسائل توانسته مانع از نوسانات ارزی در اقتصاد کشور شود، گفت: کسانی باید شرمنده باشند که خرج کردند و بدهی هایی بزرگ بر عهده دولت بعد قرار دادند و یک دولت به معنای واقعی بدهکار ایجاد کردند که یک رقم از تعهدات آنکه از سوی وزارت اقتصاد و دارایی اعلام شده 380 هزار میلیارد تومان است.

معاون اول رییس جمهور افزود: کسانی باید شرمنده باشند که 22 میلیارد دلار در 17 ماه از پول‌های کشور را به بهانه واهی جلوگیری از نوسانات قیمت ارز به استانبول و دوبی برده و فروختند، در حالی که بعد از آن باز هم کشور دچار شوک اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی شد. این در حالی است که یک ایرانی فقط می تواند 5 هزار دلار از کشور خارج کند. جهانگیری شرمندگی را برای کسانی دانست که 17 هزار میلیارد تومان ظرف 18 ماه از منابع بانک مرکزی بدون مجوز قانونی برداشتند، وی گفت: کسانی باید شرمنده باشند که جسورانه مصوبه دولت برای فروش بیش از 1 میلیون متر مربع از زمین های پارک پردیسان را دادند که خوشبختانه اولین مصوبه دولت تدبیر و امید لغو مصوبه فروش زمین های این پارک بود.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار