مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی تا 13 فروردین ماه بیش از 6 هزار تن گوشت مرغ سالم در اختیار زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی قرار داده شد.
کد خبر: ۱۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 04 April 2015

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مجید روحانی‌نژاد اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی تا 13 فروردین ماه بر کشتارگاه‌های طیور استان بر کشتار بیش از 3 میلیون و 500 هزار قطعه طیور نظارت شرعی و بهداشتی صورت گرفت و بیش از 6 هزار تن گوشت مرغ سالم در اختیار زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی قرار داده شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی رقم کشتار دام در کشتارگاه‌های دام استان را نیز طی مدت یادشده 74 هزار و 842 راس دام سبک و سنگین دانست و افزود: از این میزان دام کشتار شده، بیش از 2 هزار و 600 تن گوشت قرمز تهیه و روانه بازار مصرف شده و از ورود 6 تن از فرآورده‌های این واحدها که قابلیت مصرف انسانی را نداشته و غیر بهداشتی تشخیص داده شده، جلوگیری شد.

وی رقم ضبط شده در کشتارگاه‌های طیور استان را نیز بیش از 21 هزار قطعه به وزن 27 تن دانست.

روحانی‌نژاد با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دست‌فروشان، واحدهای غیرمعتبر و بدون هویت اظهار کرد: با تمام افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به ویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... می‌کردند به طور جدی برخورد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار