کد خبر: ۱۸۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳ 17 February 2016
مدیر کل هواشناسی خوزستان با احتمال وقوع گرد و خاک در هفته آینده در این استان گفت: پیش بینی می شود دمای هوا در خوزستان از اواخر وقت روز پنجشنبه به تدریج روند کاهشی پیدا کند.

کوروش بهادری چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دمای هوای خوزستان از روز دوشنبه هفته جاری روند افزایشی هشت تا 10 درجه ای داشته به گونه ای که در روز سه شنبه دمای هوا در شوشتر به 28 و اهواز به 27 درجه سانتی گراد رسید و حتی خنک ترین شهر یعنی دهدز نیز دمای هشت درجه ای را تجربه کرد.

وی افزود: از روز دوشنبه آینده نیز به دلیل وزش باد، احتمال وقوع پدیده گرد و خاک با منشا داخلی در برخی شهرستان های خوزستان به ویژه اهواز پیش بینی می شود که نصف روز ادامه داشته باشد.

18 بهمن گذشته غلظت گرد و غبار در اهواز به 9 برابر حد مجاز رسید و همچنین در هشتم بهمن گرد و غبار شدید باعث شد، آلودگی هوا در اهواز به بیش از 30 برابر حدمجاز برسد.
بهادری ادامه داد: همچنین نقشه های هواشناسی، از اواخر هفته آینده، ورود سامانه بارشی را به استان نشان می دهد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوای اهواز در روز چهارشنبه بین 28 و هشت درجه سانتی گراد در نوسان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در پایان سال و عید نوروز با جمعیت زیادی از میهمانان نوروزی روبه رو هستیم اظهار کرد: به منظور رفاه حال آنها، نرم افزار اطلاع رسانی هواشناسی خوزستان قابل استفاده بر روی گوشی های اندروید طراحی شده که پیش بینی لحظه به لحظه دمای هوا و تا هفت روز آینده را نشان می دهد.

بهادری اضافه کرد: این نرم افزار از طریق سایت اداره کل هواشناسی خوزستان به آدرسwww.khoozmet.ir و تلگرام قابل بارگزاری است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار