فرمانداران اردکان و ابرکوه تعداد واجدان شرایط رای در این دو شهرستان را اعلام کردند.
کد خبر: ۱۸۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 20 February 2016

به گزارش تابناک یزد،فرماندار اردکان  گفت: 52 هزار و 115 نفر در حوزه انتخابیه اردکان واجد شرایط رای دادن درانتخابات سال جاری هستند.

حسین اسماعیلی افزود: درانتخابات مجلس شورای اسلامی در اردکان8 نامزد به رقابت می پردازند و تبلیغات گسترده ای را در این شهرستان آغاز کرده اند.
وی با بیان اینکه حدود 81درصد از واجدین شرایط حوزه انتخابیه اردکان در دوره های انتخاباتی گذشته پای صندوق های رأی آمده اند اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از 85 درصد مردم این شهرستان نیز در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت می کنند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه 62 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در انتخابات پیش رو تعیین شده است تصریح کرد: از این تعداد 39 صندوق ثابت شهری ، 6 صندوق ثابت روستایی ، 4 صندوق سیار شهری و 13 صندوق سیار روستایی است.
اسماعیلی بیان داشت: همچنین بیش از هزار و 800نفر در بخش های مختلف از جمله اجرا و امنیتی در امر برگزاری این انتخابات در شهرستان اردکان مشارکت دارند.
فرماندار ابرکوه هم بابیان اینکه درانتخابات مجلس نهم 79درصد مردم این شهرستان درانتخابات شرکت کردند گفت: بیش از30 هزار نفر از مردم شهرستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری واجد شرایط رای دادن هستند.
سیدنبی رسولی بابیان اینکه 20 نفر به ازای هرصندوق کار رای گیری در انتخابات را درابرکوه انجام می دهند اظهارکرد: در این دوره از انتخابات، حدود یکهزار عوامل اجرایی کار نظارت بر انتخابات در شهرستان ابرکوه را برعهده دارند.
وی افزود: تمام عوامل اجرایی انتخابات شامل اعضای شعب، نمایندگان فرماندار و هیات های نظارت، بازرسی در هر شعبه مشخص شدند.
نماینده عالی دولت درابرکوه ادامه داد:دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین شهرستان در46شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد که از این تعداد17شعبه اخذ رای ثابت ویک شعبه سیار در شهر ابرکوه، 7 شعبه سیار و4شعبه ثابت در روستاهای بخش مرکزی و 17شعبه ثابت و سیار در بخش بهمن است .
از حوزه اردکان یک نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد ضمن آنکه شهرستان ابرکوه هم به همراه شهرستان های بهاباد، مهریز، خاتم و بافق یک نماینده راهی مجلس شورای اسلامی می کنند.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان یزد 665 هزار و 504نفر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار