همنواز و خواننده جوان مازندرانی گفت: برخی رسانه‌ها تصویری ناخوش از موسیقی محلی ارائه کردند اما موسیقی کسل‌کننده و غمگین نیست.
کد خبر: ۱۸۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰ 20 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، میرحمزه محمدی از همنوازان و خوانندگان گروه کایر در مازندران با بیان اینکه موسیقی محلی هر قومی شناسنامه فرهنگی آن قوم است که به نوعی می تواند وجه تمایزش با قومیت های دیگه باشد، اظهار کرد: موسیقی محلی به نوعی منعکس کننده هویت محلی و قومی است.

وی افزود: اینکه مردم جامعه ای به ویژه جوانان آن جامعه بتوانند با حس زیبایی شناسانه مطلوب از داشته های فرهنگ فولکلورشان لذت نهایی رو ببرند برگ برنده فرهنگی است.

محمدی موسیقی محلی را دارای محتوای انسانی و اصیل تری دانست و گفت: موسیقی محلی در عین سادگی کارکردهای اجتماعی فرهنگی و تربیتی مهمی در خود دارد.

این هنرمند بیان کرد: در واقع زمانی که سعی بر حمایت و حفظ موسیقی داریم در واقع از زبان خود، آیین‌ های محلی،هویتمان و از فرهنگ شفاهی محل زندگی خود دفاع می کنیم.

محمدی با بیان اینکه موسیقی همواره تاثیرگذاری بیش از صدها کتاب و مقاله را با خود به همراه دارد و بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم سالم و انسانی به نسل بعدی و به محیط اطراف است، عنوان کرد: متاسفانه رسانه ها در ایران با تصویری نامناسب و نازل از هنر بومی، ناخواسته تصویری ناخوش به مخاطبان عرضه کردند، به طوری که جوانان هیچ وجه نمی تواند اصالت شیرین و نواهای دل انگیز موسیقی آبا اجدادی خود را تشخیص دهد و سریعا ذهنش معطوف می شود به اینکه موسیقی محلی غمناک و کسل کننده است.

وی با اشاره به اینکه موسیقی محلی مازندران ظرفیت های بسیاری برای ارائه دارد، عنوان کرد: تلاش کردیم تا این موسیقی به نسل های حال حاضر و هم نسل های مانند من بیش از پیش معرفی شود تا موسیقی بومی جایگاه خود پیدا کرده و همگان با آن خاطره بسازند.

کنسرت گروه کاير با اجرای موسیقی مازندرانی در سالن شهرآشوب هلال احمر قائم‌شهر با حضور 7 خواننده برجسته مازندران و اساتیدی همچون ابوالحسن خوشرو، محمدرضا اسحاقی، نورالله علیزاده، حسین علمباز، پرویز سياهدشتى، مسلم فهیمی و میر حمزه محمدی و به سرپرستی سید جمال محمدی برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار