امیر آبادی مطرح کرد:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مهترین مشکل مردم اشتغال و معیشت است، گفت: معیشت، پیشرفت، عمران و آبادانی قم مهم‌ترین هدفم در مجلس دهم است.
کد خبر: ۱۸۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 21 February 2016
به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب (ع) امنیت کنونی ایران اسلامی را مدیون مجاهدت‌های مدافعان حرم حضرت زینب (س) دانست، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در روز 7 اسفندماه حماسه‌ای دیگر رقم خواهند زد و با حضور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر پایبندی خود را به نظام نشان خواهند داد.

وی انتخابات مجلس خبرگان از انتخابات مجلس شورای اسلامی مهم‌تر دانست و تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که یک نماینده مجلس نمی‌تواند برنامه بدهد، برنامه را کسی می‌دهد که می‌خواهد رئیس‌جمهور، وزیر، استاندار و غیره شود، بلکه نمایندهٔ مجلس بیشتر باید مواضع خود را بیان کند، زیرا نماینده درواقع یک قسمت از دویست و نود قسمت است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم در ادامه ابراز داشت: آنچه برای ما به‌طورکلی مهم است، معیشت، پیشرفت، عمران و آبادانی قم است.

وی ادامه داد: علاوه بر این دفاع از ارزش‌های انقلاب و ملت، دفاع از ولایت و دفاع از حقوق مردم اصول ثابتی هستند که ما در این چهار سال سعی کرده‌ایم بر این اصول پایبند باشیم و در ادامه نیز خواهیم بود.

امیرآبادی همچنین خاطرنشان کرد: طبق مراجعاتی که به ما می‌شود، مشکل اساسی مردم معیشت، بیکاری و به خصوص اشتغال جوانان تحصیل‌کرده است. درحالی‌که مسئله فرهنگ و مسائل اجتماعی ازجمله طلاق و اعتیاد نیز هر کدام در جای خود قابل‌بحث است.

وی در ادامه یادآور شد: در مواردی که دولت تلاش می‌کند خدمت کند و مشکلات را حل کند، قطعاً نمایندگان مجلس نیز موظف‌اند کمک کنند، اما در مواردی که دست‌اندازی به بیت‌المال، حاشیه‌سازی و خدای نکرده وانهادن روی ارزش‌های این ملت وجود دارد، نمایندهٔ مجلس باید بایستد، نمایندهٔ مجلس وکیل الدوله نیست بلکه نماینده مردم است.

امیرآبادی ادامه داد: با این حال مجلس نهم به اکثر قریب به اتفاق درخواست‌های دولت یازدهم پاسخ مثبت داده است به جز در چند مورد که آخرین نمونه آن همین بحث مناطق ویژه و آزاد بود که هفت منطقه آزاد در حال افزایش و رسیدن به مرز 60 منطقه آزاد بود که باید جلوی آن می‌ایستادیم.

وی بابیان این‌که مناطق آزاد به عنوان بستری برای ورود کالاهای بی‌کیفیت و حاشیهٔ امن اقتصادی برای سوءاستفاده‌های دولت‌ها مطرح است، خاطرنشان کرد: معمولاً افرادی که در دولت‌ها و در نظر رؤسای جمهور ارج و قُربی دارند، مدیریت این مناطق را بر عهده‌دارند. چراکه این مناطق اصلاً قابل‌کنترل نیستند و مجلس سه سال است که در این مورد به دولت برای پیوست بودجه مناطق آزاد فشار می‌آورد که توسط دولت تمکین نمی‌شود.

نماینده‌ای مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: نظارت مجلس بر مناطق آزاد، بانک‌ها، بیمه و گردش مالی دولت می‌تواند کارگشا باشد، از تخلفات جلوگیری کند، بازار را از رکود خارج کرده و به آن رونق ببخشد.

وی همچنین افزود: اگر نماینده مجلس تجمل‌گرایی را در زندگی شخصی خود کنار نگذارد، نمی‌تواند با فساد اقتصادی مبارزه کند و حتی امکان رشوه گرفتن نیز وجود دارد. در همین راستا سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت را با همکاری چند تن از نمایندگان مجلس راه انداختیم که هدف آن مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است.

امیرآبادی در خصوص قراردادهای جدید نفتی و احتمال فساد در آن گفت: به خاطر قراردادهای جدید نفتی که در مجموع حدود هفت نماینده هستیم که به‌طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم، در چند مورد پیشنهاد رشوه دریافت کرده‌ایم که همین موضوع نشان می‌دهد ایستادگی، صلابت و شجاعت نماینده خیلی مهم است.

وی با انتقاد از کاندیداهایی که ریخت‌وپاش‌های میلیونی می‌کنند، گفت: شاید خیلی‌ها نگویند ولی من شفاف می‌گویم که ابتدای نمایندگی مجلس حدود 3 میلیون تومان حقوق می‌گرفتیم و بعد از چهار سال، حقوق نمایندگان به حدود 5 میلیون تومان رسید که با هزینه‌ای که برای دفتر هر نماینده می‌دهند، نهایتاً که خیلی بعید است به 10 میلیون تومان در ماه برسد و درنتیجه در کل دوره نمایندگی چهارساله نهایتاً به چیزی حدود 480 میلیون تومان می‌رسد، که درواقع چیزی حدود 200 میلیون تومان شده است. حال چگونه می‌شود که یک کاندیدا 800 میلیون تومان یا حتی میلیاردی خرج می‌کند؟!

امیرآبادی در ادامه گفت: یکی از نمایندگان مجلس در ابتدای مجلس نهم به من گفت 700 میلیون تومان خرج کرده است. وقتی من گفتم 15 میلیون تومان خرج کرده‌ام باور نمی‌کرد. کاندیدایی که این کارها را می‌کند از الآن راه فساد را بازکرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امکان ندارد اصولگرایی و اصلاح‌طلبی باهم جمع شود. بعضی‌ها در مجلس اصولگرا نما بودند و درواقع دو نبشه بودند، برخی روزها داعیه‌ای  اصلاح‌طلبی و برخی روزها  اصولگرایی داشتند، این‌ها واقعیت‌های مجلس است.

امیرآبادی افزود: برجام در بیست دقیقه تصویب شد و اتفاقی که باید می‌افتاد و قوانینی که باید در مجلس تصویب و ضمیمه آن می‌شد، انجام نشد و درنتیجه حضرت آقا در نامه نُه بندی خود به آن‌ها تأکید فرمودند. درحالی‌که اگر در مجلس بحث می‌شد، نامه حضرت آقا سه بندی یا چهار بندی می‌شد و درواقع همین طور نیز بود و چندین مورد از بندهای نامه رهبر معظم انقلاب در پیشنهادهای نمایندگان وجود داشت.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: برجام نه فتح الفتوح بود و نه قرارداد ننگین، بلکه قراردادی تلخ و اجتناب‌ناپذیر بود.

امیرآبادی در خاتمه خاطرنشان کرد: بنده حدوداً جزء ده نماینده برتر مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری از حیث فعالیت بودم و جزء کسانی بودم که بیش‌ترین انتخاب و پیشنهادات را داشتم و حتی یک دقیقه در صحن علنی وکمیسیون تأخیر و غیبت نداشتم و در تمام جلسات صحن علنی در این چهار سال به‌طور کامل حاضر بودم و حتی از چهار ماه مرخصی استحقاقی خود نیز استفاده نکردم.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار