فرمانداران شهرستان های ابرکوه و اردکان با اعلام امادگی برای برگزاری انتخاباتی پرشور بر حضور گسترده مردم در این عرصه سرنوشت ساز تاکید کردند.
کد خبر: ۱۸۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 22 February 2016

به گزارش تابناک یزد،فرماندار ابرکوه بابیان اینکه ما ملزم به برگزاری انتخابات سالم وقانونمند هستیم گفت: انتخابات پیش روی از اهمیت ویژه ای برخوردار است وباید زمینه سازحضور حداکثری ومشارکت مردم را فراهم کنیم .

سیدنبی رسولی روز دوشنبه درجلسه آموزشی نمایندگان فرماندار، کاربران رایانه و اعضاء شعب اخذ رأی اظهارکرد: دست اندکاران انتخابات باید بر اصل رعایت حق بی طرفی توجه داشته باشند.
رسولی ادامه داد: هیچ دستگاه دولتی واداری حق ندارد امکانات دولتی را برای تبلیغات در اختیار کاندیداها قراردهد و مواردی مشاهده شود برخورد خواهد شد.
نماینده عالی دولت درابرکوه خاطرنشان کرد: همه مسئولان دستگاههای تبلیغاتی ، روحانیان ، ایمه جماعات ، وظیفه دارند درزمینه حضور گسترده مردم درانتخابات مجلس تلاش کنند.
وی ادامه داد: دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین شهرستان در 46 شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد که از این تعداد17شعبه اخذ رای ثابت ویک شعبه سیار درشهرابرکوه 7 شعبه سیار و 4 شعبه ثابت در روستاهای بخش مرکزی و 17شعبه ثابت وسیاردر بخش بهمن است .
فرماندارابرکوه اضافه کرد: حدود یکهزارنفر در 92 صندوق اخذ رای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در هفتم اسفند ماه برگزار خواهند کرد.
وی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه ابرکوه, مهریز ، بافق ، بهاباد و خاتم که بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است 25 نامزد دردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند که درنهایت یک نفر به بهارستان راه خواهند یافت.
میربهبودی بخشدار مرکزی شهرستان خاتم بعنوان کارشناس در این جلسه آموزش و نکات لازم در خصوص شعب اخذ رای با هدف هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات پیش رو را به اعضاء آن شعب متذکر شد.
فرماندار اردکان هم گفت: تهمیدات اندیشیده شده در شهرستان نوید برگزاری یک انتخابات پرشکوه و قانونمند می دهد.
حسین اسماعیلی روز دوشنبه درجلسه توجیهی و آموزشی اعضای شعب اخذ و نمایندگان فرماندار در شعب، با تأکید بر لزوم بی طرفی همه مجریان و دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات، رجوع به وجدان، اخلاق و رعایت امانتداری را از ملزومات این کار دانست .
وی اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، رای مردم حق الناس است و هیچ کس حق ندارد سلایق شخصی را در این امر مهم و سرنوشت ساز دخالت دهد.
رییس ستاد انتخابات شهرستان اردکان، رعایت اخلاق انتخاباتی و قانون انتخابات را از سوی نامزدها و هواداران شان خواستار شد و تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شکست انتخاباتی معنا ندارد و همه نامزدهای تایید صلاحیت شده، از شاخص ترین افراد در زمینه های گوناگون هستند، لذا فرصتی فراهم شده تا برنامه ها و دیدگاه های خود را مطرح نموده و اقبال عمومی را نسبت به دیدگاه هایشان محک بزنند.
فرماندار اردکان گفت: اما اگر نامزدها در مسیر تبلیغات و ارائه برنامه ها، دچار بداخلاقی، اتهام زنی و تخریب دیگران شوند، هرچند در نتیجه انتخابات پیروز باشند، اما در حقیقت بازنده اصلی میدان اخلاق و انصاف خواهند بود.
وی به داوطلبان نمایندگی مجلس در حوزه اردکان توصیه کرد تلاش خود را برای ایجاد جو هم دلی در جامعه به کار گیرند و توجه داشته باشند که هدف اصلی در این رقابت ها، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و تشکیل مجلسی مقتدر است که این انقلاب و دستاوردهای آن را بیمه کرده و دشمنان نظام و ملت را مایوس نماید.
فرماندار اردکان در ادامه خطاب به اعضای شعب اخذ رای گفت: آن چه حساسیت و اهمیت کار اعضای شعب را دوچندان می کند این است که بی طرفی و رعایت قانون از سوی آن ها، موجب قوت قلب و دل گرمی توده های مردم از سلامت برگزاری انتخابات است و لذا همه تلاش ستاد انتخابات، هیئت های اجرایی و نظارت و... این است که با پرهیز از اعمال سلیقه های شخصی و گروهی، شرایط برگزاری انتخابات به گونه ای باشد که حضور پرشکوه مردمی را رقم بزند.
در ادامه این نشست، مباحث مرتبط با وظایف نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای تشریح و به سؤالات اعضا پاسخ داده شد.
در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردکان هشت نامزد به رقابت می پردازند و تبلیغات گسترده ای را در این شهرستان آغاز کرده اند.
62 صندوق اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این شهرستان در انتخابات پیش رو تعیین شده است که از این تعداد 39 صندوق ثابت شهری ، 6 صندوق ثابت روستایی ، 4 صندوق سیار شهری و 13 صندوق سیار روستایی است.
از حوزه اردکان یک نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان روز هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار