مدیر پایگاه انتقال خون یزد گفت: از 29 اسفندماه سال گذشته تا 14 فروردین امسال یکهزار و 148 نفر در این استان خون اهدا کردند.
کد خبر: ۱۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 05 April 2015
بیش از هزار یزدی در نوروز خون اهدا کردندبه گزارش تابناک یزد ،نقی تقوایی با بیان اینکه در این مدت یکهزار و 422 نفر به پایگاههای انتقال خون استان مراجعه کردند اظهار کرد: همچنین از 274 نفر با توجه به نتایج معاینات پزشکی، خونگیری صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه 54.9 درصد این افراد مستمر، 30.2 درصد با سابقه و 14.9درصد نیز برای اولین بار خون اهدا کردند اظهار کرد: همچنین 86.6 درصد این افراد متاهل و مابقی مجرد بودند.

تقوایی با بیان اینکه 97.5 درصد اهدا کنندگان خون مردان و بقیه زنان بودند گفت: گروه خونی مثبت بیشترین اهدا کننده در این مدت بود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران در تمام ماههای سال به خون نیاز دارند افزود: امیدواریم با مشارکت مردم شاهد حضور پررنگتر اهداکنندگان خون در ماههای آینده باشیم.

تقوایی یاد اور شد: خون اهدایی در اعمال جراحی، تصادفات، زایمان و بسیاری از بیماریها از جمله تالاسمی و هموفیلی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان یزد، نوع آزمایش های به عمل آمده از خون های اهدایی را هپاتیت ‎ ،C ،Bایدز و بیماری های مقاربتی بیان کرد.

وی اضافه کرد: متوسط اهداکنندگان خون در استان یزد به ازای هر یکهزار نفر 38 نفر است در حالیکه این رقم در کشور 27 نفر است.

هم اکنون چهار پایگاه انتقال خون در یزد، اردکان و میبد فعال است.

جمعیت استان یزد یک میلیون و 50 هزار نفر اعلام شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار