کد خبر: ۱۸۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 24 February 2016
با رضایت والدین «نازنین نصیری زاد «اعضای کودک ۴چهار ساله اهل خرم آباد که طی یک حادثه دلخراش رانندگی، دچار مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر امین بحرینی، مدیر دفتر هماهنگی و فراهم آوری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور شامگاه دوشنبه هفته جاری پس از انجام این عمل جراحی گفت: در یک عمل جراحی، دو کلیه و کبد، از بدن متوفی خارج شد و با توجه به اینکه گیرنده ای با وضعیت و شرایط لازم در استان وجود نداشت، اعضا برای پیوند زدن به بیماران نیازمند، به بیمارستان شهید نمازی شیراز انتقال یافت.

مجید نصیری زاد، پدر نازنین نیز در حالی که اشک در چشمانش حلقه بسته بود، پیرامون حادثه ای که منجر به مرگ فرزندش شد، اینگونه توضیح داد: من نظامی هستم. صبح جمعه به همراه همسر و دو فرزندم به زیارت بقعه دانیال نبی در شوش رفته بودیم. نازنین آن روز کلی با کبوترهای حرم بازی کرد. من فرزند دیگری هم دارم که دو سال از نازنین کوچکتر است. هنگام خروج از حرم، نازنین با مادرش و پشت سر من حرکت می کردند، من که فرزند کوچکترم را در آغوش داشتم، با صدای ناگهانی و فراموش نشدنی ترمز یک خودرو، برگشتم و همسرم و نازنین را نقش بر زمین دیدم.

وی در رابطه با انگیزه رضایت دادنش به اهدای عضو نیز گفت: من از خیلی پیش، از طریق تلویزیون، خانواده هایی که اهدا کننده عضو بودند را می دیدم و آنها را تحسین می کردم و همیشه این سئوال در ذهنم بود که اگر روزی چنین اتفاقی برایم بیفتد، من چکار خواهم کرد؟ تا روزی که پزشکان بیمارستان گلستان، مرا خواستند و گفتند که به دلیل شدت جراحات وارده، امید به زنده ماندن نازنین، بسیار کم است.

پدر نازنین ادامه داد: هنگامی که مرگ مغزی نازنین محرز شد با خود گفتم حال که من داغدار شده ام و تلخی فقدان جگر گوشه ام را چشیده ام، نمی خواهم این فرصت را از دست بدهم و نسبت به درد و اندوه کودکان نیازمند عضو بی تفاوت باشم.

وی گفت: در این میان، زحمت و تلاش کارکنان، پزشکان و پرستارانِ بیمارستان گلستان اهواز برای نجات فرزندم، مضاعف و ستودنی بود و همچنین لازم می دانم از پرسنل دفتر هماهنگی پیوند اعضا قدردانی کنم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ممبینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
کی گفته که فقط فرشته ها بال و پر دارند... درود بر شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار