معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم خبر داد:
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم از وضع وخیم دریاچه نمک قم خبر داد و گفت: وضع دریاچه نمک قم به‌مراتب از دریاچه ارومیه وخیم‌تر است.
کد خبر: ۱۸۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 25 February 2016
به گزارش تابناک قم، سید احمد شفیعی با اشاره به وضعیت فعلی دریاچه نمک قم اظهار کرد: بر اساس مطالعات کارشناسی دو سال اخیر سازمان محیط‌زیست استان قم و ارتباط با دستگاه‌های مربوطه مانند سازمان آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل هواشناسی و ... و جلسات متعدد برگزار شده در زمینهٔ مطالعاتی در زمینهٔ بررسی این مسئله، مبحث بحران دریاچه قم به‌صورت کاملا جدی و پیش‌رونده بررسی شد.

وی در خصوص وضع بحرانی دریاچه نمک قم افزود: شرایط بحرانی این دریاچه در حال رشد بوده که در صورت بی‌توجهی وضع بدتری نسبت به دریاچه ارومیه خواهد داشت.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم با بیان اینکه گزارش دریاچه نمک قم مورد توجه مسئولان دولتی قرار گرفته است، تصریح کرد: گزارش حاصل از بررسی دریاچه نمک قم در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد که مورد توجه ویژه واقع شد و دستور پیگیری و بررسی بیشتر آن داده شد.

وی ادامه داد: بر اساس این دستور و در یک اقدام عملی، گزارش حاصله به شورای عالی آب کشور ارجاع شد و استانداری قم خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور سازمان محیط‌زیست و استانداری‌های درگیر این مسئله شد.

شفیعی جلسه مذکور را مورد توجه قرار داد و گفت: بعد از لغو دو جلسه، نخستین جلسه بدون حضور اداره کل محیط‌زیست برگزار شد که نتیجه آن بازگشت پرونده به استان و افزایش بررسی‌های کارشناسی از سوی کمیته فنی شورای عالی آب کشور و به‌منظور تشخیص لایه‌های موضوعی دریاچه نمک قم شد.

وی افزود: وضع بحرانی که در سال‌های آتی برای دریاچه ارومیه پیش‌بینی می‌شود هم‌اکنون برای دریاچه نمک قم رخ‌داده که بسیار نگران‌کننده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست قم با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست قم برای سال آتی بودجه مطالعاتی مختص ریزگردها را در نظر گرفته است، تصریح کرد: سازمان محیط‌زیست قم جلساتی را با سایر دستگاه‌ها به‌منظور اتخاذ شیوه مناسب برای مقابله با این مسئله داشته که نتیجه آن سیاست‌گذاری‌های بهتر و بیشتر در این زمینه است.

وی ادامه داد: همکاری رسانه‌ها با سازمان محیط‌زیست به‌منظور افزایش توجه افکار عمومی بسیار کارآمد و ارزنده به شمار می‌رود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار