شافعی:
تابناک: مسوول ستاد گردشگری شهر نوش آباد از رشد 10 درصدی بازدید گردشگران نوروزی از آثار تاریخی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸ 05 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عباس شافعی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 180 هزار مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز امسال از آثار تاریخی شهر نوش آباد دیدن کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

وی به بازدید رایگان شهروندان نوش آباد، بازنشستگان دارای کارت منزلت، خانواده ایثارگران و چهره های برجسته اشاره کرد و گفت: دانش آموزان و دانشجویان نیز در تعطیلات نوروز از بلیط نیم بها بهره مند شدند.

شافعی خاطرنشان کرد: ورودی های اول و دوم شهر زیرزمینی، آب انبارهای مرکزی و چاله سی، مسجدجامع، مسجد امام علی (ع) و قلعه خشتی به عنوان محور گردشگری در شهر نوش آباد تعریف شده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به نظرسنجی های انجام شده 30 درصد گردشگران برای بار دوم از آثار نوش آباد دیدن کردند که ورود این میزان گردشگر نیازمند توجه بیشتر مسوولان برای فراهم کردن زیرساخت های گردشگری این شهراست.

دبیر کارگروه گردشگری شهر نوش آباد گفت: برگزاری آیین ساعت زمین برای چهارمین سال متوالی همزمان با شهرهای بزرگ دنیا با مشارکت گردشگران داخلی و خارجی و برپایی ایستگاه نقالی از دیگر برنامه های نوروز امسال در نوش آباد بود.

وی افزود: 100 نیروی انسانی در قالب راهنمایان گردشگری، اعضای ستاد اسکان، خدمات شهری، تبلیغات و اطلاع رسانی، پارکبان و نیروهای انتظامی برای ساماندهی و پذیرایی از مسافران نوروزی نوش آباد سازماندهی شده بودند.

شافعی گفت: شهر تاریخی نوش آباد از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شمال به جنوب هر سال مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.

شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و پنج کیلومتری شمال کاشان قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار