پس از احیای پردیس‌های آموزشی در دانشگاه یزد:
اولین نشست شورای دانشگاه پس از تشکیل پردیس‌های آموزشی، به ریاست رییس دانشگاه و با حضور اعضا برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 28 February 2016
 به گزارش تابناک یزد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد،رییس دانشگاه یزد در این نشست با تبریک آغاز به کار رسمی پردیس‌های فنی و مهندسی، علوم و علوم انسانی، ابراز امیدواری کرد با ساختار جدید، روند انجام امور و تصمیم‌گیری‌ها در دانشگاه تسهیل و تسریع شود. دکتر محمدصالح اولیاء همچنین از سفر قریب‌الوقوع خود با چند نفر از دیگر رؤسای دانشگاه‌های کشور به عراق خبر داد و گفت: این هیئت که از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده‌اند قرار است زمینه‌های توسعه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی با دانشگاه‌های کشور میزبان را بررسی کنند.
 دکتر اولیاء افزود: دانشگاه یزد در زمینه‌های برق، کامپیوتر، منابع ‌طبیعی، ادبیات، ریاضی، شیمی، معماری، معدن و مکانیک از ظرفیت‌های خوبی برای گسترش تعاملات با کشور عراق برخوردار است. وی همچنین از افتتاح پردیس مهریز دانشگاه یزد در روز پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه خبرداد.
در این نشست رییس پردیس فنی و مهندسی دانشگاه گزارش مختصری از وضعیت فعلی پردیس‌ها و چشم‌انداز فعالیت آن‌ها ارائه کرد. دکتر علی‌اکبر دهقان با اشاره به لزوم بررسی سند راهبردی دانشگاه مصوب هیئت امنا، بر ضرورت تعیین برنامه‌های کلان عمرانی در دانشگاه تأکید کرد.
دکتر دهقان همچنین با مروری بر نحوه تعیین بودجه سال آینده پردیس‌ها و دانشکده‌ها، اختصاص بودجه متناسب با فعالیت‌ها و برنامه‌های هر کدام از پردیس‌ها را خواستار شد. در ادامه رییس پردیس علوم انسانی نیز با تشکر از اعتماد دانشگاه به وی برای تصدی این مسئولیت، ابراز امیدواری کرد در ساختار جدید با استفاده از خرد جمعی و استفاده از توانمندی‌ها مغفول‌مانده، روند توسعه کیفی و کمی دانشگاه شتاب بیشتری به خود بگیرد.
دکتر محمدرضا صادقیان شاهی همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط جامعه با دانشگاه در زمینه علوم انسانی و اجتماعی تأکید کرد. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه این جلسه توضیحات مبسوطی در خصوص نحوه واگذاری امور آموزشی دانشگاه به پردیس‌ها و امکان ایجاد گروه‌ها و بخش‌های جدید ارائه کرد.
دکتر قاسم برید لقمانی واگذاری مسئولیت‌ها به پردیس‌ها را عامل مؤثری در تسریع روند انجام امور آموزشی ذکر کرد. وی همچنین با ارائه توضیحاتی درباره تغییر روند انتخاب استاد نمونه دانشگاه در سال جاری گفت: رویه قبلی تغییر یافته و از امسال شوراهای دانشکده‌ها موظفند تا برای انتخاب استادان نمونه دانشگاه، کاندیدا معرفی کنند و فقط از همان افراد بخواهند که فرم مربوط را تکمیل کنند.
 در این جلسه همچنین معاون اداری و مالی دانشگاه با ارائه توضیحاتی درباره نحوه بودجه‌بندی پردیس‌ها گفت: نحوه اختصاص بودجه به دانشکده‌ها، گروه‌ها و بخش‌ها امسال به پردیس‌ها ابلاغ می‌شود. وی همچنین از واگذاری مسئولیت نظارت بر عملکرد امور عمومی در بخش‌های فضای سبز، خدمات و تنظیف به پردیس‌ها از اردیبهشت ماه سال آینده خبرداد.
دکتر جواد غلام‌نژاد با اشاره به پرداخت پاداش‌های سه ماهه به کارمندان، از رؤسای بخش‌های مختلف آموزشی و اجرایی خواست طبق آیین‌نامه اسامی افراد را معرفی کنند تا این پاداش اثر مطلوبی در افزایش انگیزه کارمندانی که فعالیت مضاعف و خاصی را علاوه بر وظایف اصلی خود انجام می‌دهند، داشته باشد.
وی همچنین از افزایش سهم دانشکده‌ها در آموزش‌های آزاد و نیز یکسان‌سازی فرم مأموریت‌های استادان و کارمندان دانشگاه خبر داد. معاون دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست در سخنان کوتاهی به ویژگی‌های خاص فعالیت‌های امور دانشجویی اشاره کرد و افزود: متاسفانه تاکنون امکان واگذاری بسیاری از امور دانشجویی به پردیس‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص این امور فراهم نشده است.
دکتر علی مروتی در عین حال یادآور شد: واگذاری امور وام‌ها و تسهیلات دانشجویی به پردیس‌ها، گامی اساسی و اولیه در این زمینه به شمار می‌رود.
دکتر سید محمدحسین آیت‌اللهی رییس دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد نیز در ادامه این جلسه با اشاره به روند افزایشی آمار بیکاری در بین دانش‌آموختگان رشته معماری، خواهان توجه مسئولان به این معظل و چاره‌اندیشی برای آن شد. بر اساس نظر اعضای شورای دانشگاه مقرر شد این موضوع در دانشکده هنر و معماری با بازنگری و به روز کردن سرفصل دروس و رایزنی با شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور پی‌گیری شود.
در ادامه اعضای شورای دانشگاه بنا به پیشنهاد معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اجماع آرا، دکتر محمد عابدی عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی را به عنوان عضو هیئت منصفه بررسی تخلفات تشکل‌ها انتخاب کردند.
در پایان این نشست همچنین رشته‌های تحصیلی زیر به تصویب رسید: مهندسی نفت گرایش اکتشاف در مقطع کارشناسی با رعایت ظرفیت موجود پذیرش دانشجو در دانشکده معدن و متالورژی مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی در مقطع کارشناسی ارشد تولیدات گیاهی گرایش گیاهان دارویی در مقطع کارشناسی بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی ارشد جایگزین رشته جنگلداری ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار