معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد برای ساماندهی تابلوهای ترافیکی موجود در شهر، به انتخاب مشاور برای انجام طرح مطالعات و طراحی تابلوها و علائم ترافیکی اقدام کرده و این طرح با پیشرفت 40 درصدی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۹۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 02 March 2016
به گزارش تابناک یزد، تابلوها و علائم ترافیکی نقش موثری در انضباط ترافیکی و کاهش حوادث دارند و توجه رانندگان به این تابلوها می‌تواند ترافیک روان و منظمی را در شهر ایجاد کند.
برخی تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی شهر فرسوده شده و برخی از نقاط فاقد تابلو و علائم مورد نیاز است، از این رو شهرداری با انتخاب مشاور برای شناسایی تابلوهای موجود و نیازسنجی نصب تابلوهای جدید وارد عمل شده است.

فرسوده بودن برخی تابلوها
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد در سال جاری، توجه بسیاری به ارتقای ترافیک شهر با استفاده از تجهیزات ترافیکی و با نصب دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت، معطوف کرده است.
«محمدرضا شفیعی» از پیشرفت 40‌درصدی طرح مطالعات و طراحی تابلوها و علائم ترافیکی خبر داد و افزود: مشاور در این طرح در حال شناسایی تابلوها و علائم ترافیکی موجود برای رفع نواقص احتمالی است.
وی با اشاره به فرسوده بودن برخی از تابلوهای ترافیکی موجود در شهر، وظیفه مشاور در تهیه این طرح را ثبت ویژگی تابلوهای موجود و ارائه پیشنهاد برای اصلاح آنها بیان کرد.
این مسئول همچنین بر ضرورت نصب تابلوها و علائم ترافیکی جدید در شهر یزد تاکید کرد و افزود: مشاور همچنین به مکانیابی نقاط نیازمند نصب تابلو و علائم ترافیکی اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش موثر تابلوها و علائم ترافیکی برای روان شدن ترافیک شهر و جلوگیری از بروز حوادث ترافیکی، ادامه داد: بودجه یک میلیارد تومانی برای اجرای طرح در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد و پایان آن تا سال آینده، پیش‌بینی شده است.
شفیعی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای تجهیزات و علائم ترافیکی شهر یزد در سال جاری از تخصیص 1/7 میلیارد تومان اعتبار به این امر خبر داد.
وی افزود: ایمن‌سازی معابر برای کاهش تلفات معابر شهری و جلوگیری از بروز تصادفات امری اجتناب‌ناپذیر است و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد تمام توجه خود را به ایمن‌سازی معابر شهری معطوف کرده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از جمله اقدامات انجام شده برای ایمن‌سازی معابر به کاهش سرعت تردد خودروها با نصب دوربین‌های کنترل سرعت اشاره کرد. وی با اشاره به نصب نزدیک به 100 دوربین نظارت تصویری و کنترل سرعت در شهر به بیان اهمیت نقش تابلوها و علائم ترافیکی برای کمک به ایمن‌سازی معابر شهر پرداخت.
شفیعی گفت: تجهیزات ترافیکی اعم از تابلوها و علائم، دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت، چراغ‌های راهنمایی و چراغ‌های هشدار  هر یک نقش مشخصی در مدیریت ترافیک شهر دارند و برای ساماندهی ترافیکی معابر لازم و ضروری هستند.
وی همچنین درباره نصب علائم و تجهیزات ترافیکی در شهر گفت: شهرداری بودجه مشخصی را به صورت سالانه برای نصب علائم ترافیکی از جمله چراغ‌های راهنمایی، تابلوها، گل میخ، چراغ‌های سولار و... اختصاص می‌دهد.

تجهیزات ترافیکی موجود در شهر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از اقدامات شاخص استان درباره نصب علائم و تجهیزات ترافیکی به نصب چراغ‌های «سولار»در تقاطع‌های غیرهمسطح و نقاطی که در ساعات شب، دید کافی در آنها وجود ندارد.
وی از جمله این نقاط به زیرگذرهای میدان امام علی(ع)، پرفسور حسابی و شهدای محراب اشاره کرد و افزود: چراغ‌های خورشیدی در دیگر نقاط شهر از جمله زیرگذر میدان امام حسین(ع) نیز نصب خواهد شد.
وی بر ضرورت نصب این چراغ‌ها در نقاط حادثه‌خیز شهر تاکید کرد و افزود: با همکاری پلیس راهور، 40‌نقطه حادثه‌خیز در معابر شهر شناسایی شده است و شهرداری سعی دارد با نصب چراغ‌های خورشیدی آنها را آشکارسازی کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از دیگر علائم ترافیکی ویژه شهر یزد به گذرگاه‌های عابرپیاده اشاره کرد و افزود: این گذرگاه‌ها برای اولین بار در کشور در خیابان کاشانی شهر یزد اجرا شده است.
به گفته وی، مسیر رفت و برگشت این خیابان با موانع ترافیکی مجزا شده است و برای فراهم کردن امکان تردد عابران پیاده و به ویژه معلولان نیز گذرگاه‌های عابرپیاده در چهارراه فاطمیه، روبه‌روی مسجد اتابکی و روبه‌روی ورودی کانون زبان ایجاد شده است.

مكث
تهیه طرح مطالعات و ساماندهی تابلوها و علائم ترافیکی شهر
به نقل از همشهری، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد از انعقاد قرارداد با مشاور برای انجام طرح مطالعات و ساماندهی تابلوها و علائم ترافیکی شهر خبر داد. «محمدرضا شفیعی» اعتبار لازم برای این طرح را 770 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح با پیشرفت 40 درصدی در حال انجام است. به گفته وی در صورتی که مطالعات طرح تا سال آینده به پایان برسد، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد یک میلیارد تومان برای اجرای آن تخصیص خواهد داد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار