کد خبر: ۱۹۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶ 04 March 2016
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته آبادان در مصلای نمازجمعه این شهر، تصریح کرد:چرا می گویند آراء مردم در مرکز کشور درجه اول، مرکز استان ها درجه دوم و در شهرستان ها درجه سوم است؟

وی اضافه کرد:جز خرمشهر و آبادان و بخش هایی از خوزستان، کجای کشور در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم مورد هجمه دشمن قرار گرفت؟

وی در ادامه سخنانش انتخابات هفتم اسفندماه را حماسه ی بزرگ ملت ایران خواند و گفت:جهانیان به داشتن چنین ملت وفاداری غبطه می خورند و به تعبیر امام راحل به خوبی و وفاداری این ملت و امت به شهدا و به رهبرشان نمی توان پیدا کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور تصرح کرد:ملت ایران، آفریننده حماسه ای هستند که در نوع خود بی نظیر است.

وی با تاکید بر لزوم همت بیشتر مسئولان در خدمت به مردم و رفع مشکلات کشور، افزود:قدر این ملت را باید بدانیم، ملتی که وقتی صحبت از غیرت و عزم ملی و عظمت این نظام و رهبری فرزانه به میان می آید وارد صحنه می شوند و لبیک می گویند و قدرشناس امام شهدا و جانبازان و ازادگان و قدردان رهبرشان هستند.

خطیب جمعه آبادان همچنین گفت:قدر ملت ما نزد خداوند عظیم است و خداوند به واسطه این ملت به فرشتگانش مباهات می کند که چنین امتی در عهد غیبت حضرت حجت(عج) اینگونه از رهبری و نظام دفاع می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در ادامه سخنانش خطاب به مسئولان تصریح کرد:این مردم، تصویر زیبا از شعار رهبرشان در همدلی همزبانی را در راهپیمایی 22 بهمن و انتخباات هفتم اسفندماه به نمایش گذاشت و وظیفه خود را انجام داد، و هم اکنون وظیفه مسولان و دولتمردان است که اقدامات خود را در سال سال همدلی و همزبانی مردم و دولت بیان کنند.
وی افزود:مردم، با وجود کمی ها و کاستی هابه صحنه آمده و حماسه ساز شدند و اکنون، وظیفه مسئولان است.

امام جمعه آبادان همچنین در فراز دیگری زا سخنانش خطاب به منتخبان ملت در سراسر کشور، گفت:همه ملت ایران پیروز انتخابات هستند و منتخبان نیز چهار سال دیگر می توانند بگویند که آیابرابر این ملت و نظام، پیروزند یا نه.

وی تاکید کرد:منتخبان ملت می توانند در محک ها و آزمایش های مختلف که در دوران پذیرش مسئولیت نمایندگی در معرض آن قرار می گیرند، نشان دهند و پیروزی و شکست خود را رقم بزنند.

خطیب جمعه آبادان در بخش دیگری از سخنانش با گرامی داشت روز نیکوکاری، گفت:خوب است شب عید به نیازمندان کمک کرده و برای کمک به آنها کمپین های خانوادگی تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در بخش پایانی سخنانش به موضوع راهیان نور اشاره کرد و از مسئولان خواست از ظرفیت های دفاع مقدس این شهرستان بیش از گذشته استفاده کنند.

وی اضافه کرد:تاکنون 800 نقطه آبادان شناسایی شده که 800 رزمنده آبادانی در آن به شهادت رسیده اند و این از ظرفیت های مهم ناشناخته شهرستان است.

وی تصریح کرد:حماسه ذوالفقاری، حماسه نفت در پالایشگاه، حماسه شهدای سده و جمشید آباد را چگونه و چه زمانی باید به ملت ایران و جوانان بگوییم و انتقال دهیم؟

وی حماسه مردم آبادان در عملیات والفجر 8 را از دیگر ظرفیت های شهرستان در موضوع راهیان نور خواند و گفت:این وقایع از افتخارات ملی و مردم آبادان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار