مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد:
مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: 540 میلیارد ریال اعتبار درسال جاری برای اجرای طرح های عمرانی به دهداریهای روستاهای این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۹۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ 05 March 2016
به گزارش تابناک یزد، هادی مقیمی روز جمعه درحاشیه جلسه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی ابرکوه اظهارکرد: این میزان بودجه صرف 535 طرح که بیشتر در زمینه های ساخت بوستان ، بهسازی معابر، آسفالت کوچه ها، کانون های فرهنگی می باشد هزینه می شود.
این مسوول با اشاره به وجود 368 روستای دارای شورا در استان که 354 مورد آن دهیاری دارد، اظهار کرد: در دولت یازدهم برنامه مدون و منسجمی برای تحول در روستا تدوین شده که ما در استان پیگیر آن هستیم.
مقیمی اضافه کرد: درجهت رفاه حال روستاییان در 450 روستای استان یزد بوستان محله ای طراحی و دردست اقدام داریم.
مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری یزدخاطرنشان کرد: امسال از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری 60میلیارد ریال بودجه در زمینه آب وراه روستائی به استان اختصاص داده شده است .
مقیمی همچنین بابیان نیازدهیاریهای روستاها به تامین ماشین آلات عمرانی تصریح کرد: با صرف 38میلیارد و500میلیون ریال 62دستگاه خودرو نیسان برای حمل زباله، مینی لودر ،کمپرسی برای کارهای عمرانی وهمچنین ماشین آتش نشانی خریداری و تحویل دهیاریهای استان شده است.
مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای یزدهمچنین یادآورشد : درادامه تامین ماشین آلات برای دهیاریهای استان یزد تعدادی ماشین آلات با مبلغ 15میلیارد ریال خریداری و توزیع خواهد شد.
مدیرکل دفترامور روستائی وشوراهای استانداری یزد دراین جلسه باگرامیداشت یادخاطره امام راحل (ره) وشهداگفت: ملت بامانور سیاسی که در انتخابات هفتم اسفندباحضور حداکثری برگزارکردند، نشان دادند به کسانی رای دادند که امانت دار آرای مردم ، منافع کشور، نظام وراه امام ومنویات مقام معظم رهبری باشند و همراه دولت تدبیر وامید هستند.
هادی مقیمی افزود: مجلس دهم مجلسی خواهد بودکه درراستای تحقق اهداف نظام ، رهبرمعظم انقلاب وخواسته های ملت شکل خواهد گرفت .
وی اظهار امیدواری کرد: باتوجه به موضوع برجام که به فرجام توسط دولت یازدهم انجامید، فعالیت های عمرانی وفرهنگی درسطح روستاهادرسال آینده شتاب خوبی خواهد گرفت .
فرماندارابرکوه هم ازحضورحماسی وحداکثری بیش از 92درصدی مردم در انتخابات وهمچنین مسولان ودست اندرکاران امر برگزاری انتخابات تشکرکرد.
رسولی به آغاز سفر های نوروزی اشاره واضافه کرد:ابرکوه در گردنه استانهای گردشگری یزد ، فارس و اصفهان قراردارد.
وی افزود: این شهرستان جزء 14 شهر نمونه گردشگری کشور است وباید باتوجه به داشتن بیش از 400اثر تاریخی وطبیعی وظرفیت های گردشگری زمینه حضور مسافران رادراین شهرستان فراهم کنیم.
فرماندارابرکوه همچنین به اهمیت ونقش شوراها اشاره وخاطرنشان کرد:شوراها بعنوان پارلمان محلی نقش تاثیرگذاری دراداره شهرها وروستاها دارند.
شهرستان ابرکوه دارای دوبخش مرکزی وبهمن می باشد ودارای 33روستاست و با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
از جمعیت یک میلیون و 60 هزار نفری استان یزد نیز در حال حاضر تنها حدود 18 درصد در 1143 روستای استان ماندگار شده اند که برخی از این روستاها به لحاظ بافت تاریخی دارای جذابیت های منحصر بفردی است.
به نقل از ایرنا یزد، از این تعداد روستا نیز 1025روستا دارای سکنه دائمی و 118روستا سکنه فصلی دارند که در 703 روستا با جمعیت زیر 20 خانوار ساکن است و حتی در 465 روستا از تعداد یاد شده تنها یک تا چهار خانوار جمعیت زندگی می کنند و در بقیه روستاها که 440 روستاست جمعیت خانوارها بیش از 20خانوار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار