ملایر طی پنج سال گذشته در جمع‌آوری زکات رتبه برتر استان را کسب کرده است ودر 11 ماهه سال جاری 796 میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.
کد خبر: ۱۹۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 06 March 2016

مدیر کمیته امداد ملایر از جمع‌آوری 796 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در 11 ماهه سال جاری در ملایر خبر داد.

به گزارش فارس،علی کولیوند با اشاره به روند پرداخت زکات در شهرستان ملایر از سال 89 تاکنون اظهار کرد: شهرستان ملایر طی پنج سال گذشته در جمع‌ آوری زکات رتبه برتر استان را کسب کرده است.

وی از جمع‌آوری 769 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در سال جاری در ملایر خبر داد و افزود: از این میزان 315 میلیون تومان زکات مستحبی و مابقی نیز زکات واجب بوده است.

مدیر کمیته امداد ملایر با بیان اینکه بیش از 90 درصد از نیازمندان شهرستان زیر پوشش کمیته امداد ملایر هستند بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده صرف هزینه تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، کمک هزینه معیشت زندگی، تهیه جهیزیه و... می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به سایر خدمات کمیته امداد ملایر در بخش‌های مختلف گفت: یکی از خدمات مهم این نهاد ارائه بیمه درمانی به زنان سرپرست خانوار است.

کولیوند از بیمه تأمین اجتماعی یک‌هزار و 700 زن زیر 50 سال این نهاد در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: یکی از مزایای بیمه شدن این افراد خروج از چرخه کمیته امداد و استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی در آینده است.

وی از واریز یکمیلیارد و 200 هزار تومان از سوی کمیته امداد ملایر برای بیمه این افراد به حساب بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: بیمه زنان سرپرست خانوار در سا‌ل‌های آینده نیز ادامه دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ملایر با بیان اینکه کمیته امداد بعد از دستگاه‌های بیمهگزار به عنوان چهارمین دستگاه بیمهگزار به صورت بیمه ارجاع در کشور است افزود: کمیته امداد ملایر به 2 هزار و 500 خانوار نیازمند شهری که نه دارای بیمه سلامت و یا هر نوع بیمه دیگری هستند خدمات بیمه‌ای ارائه داده است.

وی خاطر نشان کرد: این افراد از بیمه ارجاع کمیته امداد بهره‌مند بوده که در 11 ماهه سال جاری به جز هزینه‌های بستری مبلغ 398 میلیون تومان در بحث درمان این خانوارها از سوی آن هزینه شده که عمده آن از طریق کمک‌های مردمی بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار