استاندار ایلام گفت: باید با همکاری همه اقشار جامعه بخصوص دانش آموزان نهضت سبز حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در این استان شکل گیرد.
کد خبر: ۱۹۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 05 March 2016

استاندار ایلام گفت: باید با همکاری همه اقشار جامعه بخصوص دانش آموزان نهضت سبز حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست در این استان شکل گیرد.

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید روز شنبه در آیین نمادین نواخته شدن زنگ سبز و آغاز هفته منابع طبیعی در دبستان توحید شهر ایلام اظهار کرد: مردم در گذشته نسبت به منابع طبیعی و محیط زیست سهل انگار بودند که این باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیری به این منابع خدادادی شد.
وی افزود: اکنون با اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی های افکار عمومی، حفاظت و حراست از منابع طبیعی و رشد و توسعه آن نزد مردم ارتقا پیدا کرده و آنان خود از این منابع حفاظت می کنند.
استاندار ایلام تاکید کرد: 100 هزار دانش آموز در این استان مشغول تحصیل هستند که باید کمک کنند با آگاهی بخشی به والدین خود نهضت سبز حفاظت از منابع طبیعی در استان ایجاد شود.
مروارید با بیان اینکه خوشبختانه در این استان با توجه به حاصلخیز بودن مراتع قابلیت و پتانسیل لازم برای کاشت نهال و ایجاد جنگل وجود دارد، یادآور شد: دانش آموزان به عنوان همیاران منابع طبیعی باید والدین را در زمینه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تشویق و ترغیب کنند.
وی گفت: منابع طبیعی و محیط زیست ضامن سلامتی و بقای جامعه هستند و باید نسبت به حفظ آن بخصوص در این استان با 640 هزار هکتار جنگل و پوشش انبوه گیاهان دارویی بیشتر به این مقوله مهم توجه شود.
همزمان با روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی زنگ سبز در آیینی با حضور استاندار ایلام و مسئولان منابع طبیعی این استان در دبستان دخترانه توحید شهر ایلام به صورت نمادین نواخته شد.
همچنین در این آیین به تعداد دانش آموزان دبستان توحید و به اسم آنها نهال در گلدان هایی کاشته شد تا هر یک از دانش آموزان نسبت به کاشت آنها در طبیعت و پرورش نهال اقدام کند.
در این آیین عهدنامه دانش آموزان دبستان دخترانه توحید با طبیعت خوانده شده و این دبستان به عنوان مدرسه الگوی منابع طبیعی در استان ایلام نیز انتخاب شد.
15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار