معاون استاندار اردبیل:
طاهر شریفی گفت: برگزاری نمایش، جلسه های معرفی کتاب و حضور نویسنده ها و چهره های شاخص فرهنگی جزء فعالیت هایی است که باید به آن توجه شود چرا که می تواند مردم را به کتابخانه ها جلب کند.
کد خبر: ۱۹۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 05 March 2016

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: کتابخانه ها باید از حالت سنتی خارج شده و به مراکز فرهنگی تبدیل شوند.

به گزارش تابناک اردبیل، طاهر شریفی روز شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان افزود: کتابخانه های امروزی دیگر از حالت سنتی خارج شده و دیگر برای مطالعه صرف کاربرد ندارد؛ بلکه مکانی فرهنگی است که افراد می توانند در آن مجموعه وقت خود را به نحو مناسب سپری کنند.

وی گفت: در این استان فرهنگ کتابخوانی در سطح پایینی است که فقر را یکی از ریشه های آن عنوان می کنند اما از طرفی راه رفع فقر را نیز عدم آگاهی می دانند که این چرخه معیوبی است و باید در نقطه ای متوقف شود.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بیان کرد: کتابخانه ها باید مجهز، شیک و در نقاط خوش آب و هوا باشند تا زمینه ای برای جذب مردم به ویژه جوانان شوند در حالی که کتابخانه ها هم اکنون شرایط مناسبی ندارند.

او اضافه کرد: برگزاری نمایش، جلسه های معرفی کتاب و حضور نویسنده ها و چهره های شاخص فرهنگی جزء فعالیت هایی است که باید به آن توجه شود چرا که می تواند مردم را به کتابخانه ها جلب کند.

شریفی افزود: در مجموع در سال های گذشته حوزه فرهنگ با کم لطفی مواجه بود، حتی شعار دولت گذشته مبنی بر ارتقای فرهنگی تنها به صرف هزینه های کلان و بی برنامه به موضوع عفاف و حجاب خلاصه شد و امروز تاخیر فرهنگی عمیقی داریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار