کد خبر: ۱۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان البرز از کشف یک محموله حیوانات غیر اهلی که نگهداری آنها مجاز نیست، خبر داد.

علی ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طبق قانون، نگهداری حیوانات باید در چارچوب و ضوابط مشخصی انجام شود و نمی‌توان حیوانات و گونه‌های مختلف جانوری را تحت هر شرایطی نگهداری کرد.

وی افزود: از جمله اینکه در قوانین به طور صریح تاکید شده است که نگهداری حیوانات غیر اهلی توسط افراد فاقد صلاحیت و در اماکن مسکونی عمومی ممنوع بوده و تخطی از این قانون جرم تلقی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: کسانی که از این قانون تخطی کنند با جرایم سنگینی روبه‌رو بوده و حتی قانون‌ برای این جرم جرایم نقدی بسیار سنگین را در نظر گرفته است.

ناصری با اشاره به اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز برای مقابله با آزار حیوانات و حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری گفت: یگان‌های حفاظت این سازمان به طور مداوم در تلاش بوده و به تازگی یک محموله از حیوانات غیر اهلی که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی نگهداری می‌شدند را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات که با همکاری نهادهای انتظامی و قضایی انجام شد، ماموران به یک مکان در شهرستان کرج مشکوک شده و پس از بازرسی این محموله را کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: در محموله فوق حدود 20 عدد خرچنگ آب شیرین، تعدادی لاک پشت برکه‌ای اروپایی و تعدادی مار آبی کشف و ضبط شد.

ناصری گفت: نگهداری این حیوانات بر اساس قانون تحت هر شرایطی ممنوع بوده و متاسفانه افراد سودجو اقدام به خرید و فروش این حیوانات می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ گونه‌های مختلف حیوانات بدون همکاری و تعامل و آگاهی مردم به نتیجه کامل و مطلوب نمی‌رسد، از شهروندان استان البرز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه نگهداری، خرید و فروش این حیوانات را با مراجع ذیصلاح اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار