یکی از دوستان نقل میکرد ، با یکی از همکاران که در جمهوری آذربایجان مدرک تحصیلی گرفته بود بحثمان شده بود و فرد سومی هم شاهد این مباحثه بود .
کد خبر: ۱۹۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 08 March 2016
یکی از دوستان  نقل میکرد ، با یکی از همکاران که در جمهوری آذربایجان مدرک تحصیلی گرفته بود بحثمان شده بود و فرد سومی هم شاهد این مباحثه بود .

 بعد از اتمام بحث ، آن فرد نزدیک شد و گفت من به این کاری ندارم که او چطور در آذربایجان مدرک گفته است فقط به این فکر میکنم که چگونه به این فرد در ایران دیپلم داده اند؟

حکایت دستگیری یکی از اعضای شورای شهر تبریز هم چیزی شبیه به این ماجراست.نمی پرسیم چه کسی به این خانم صلاحیت  حضور در انتخابات را داده اما می پرسیم بر اساس کدام معیار به این شخص رای داده ایم؟

البته مطلب قابل عرض در این خصوص بسیار است اما به چند نکته باید اشاره نمود.

1-زمینه اول فساد را خود ما رای دهندگان فراهم می کنیم وگرنه هر انسانی در معرض هوای نفس احتمال تسلیم شدن در مقابل شیطان را دارد. موقعی که برای انتخاب اعضای شورا بدون تحقیق و واکاوی گذشته فرد و بدون اطلاع ازگرایشات فکری آنها دست به انتخاب می زنیم بالتبع در عواقب ناشی از چنین گزینش هایی هم بایستی شریک باشیم. البته فقدان احزاب و نهادهای سیاسی در این زمینه نقش به سزایی دارد که مجال بحث آن نیست.

2- متاسفانه این فرد، همان کسی است دوستان اصولگرای ما در شورای شهر ، دست به دامان او شده و تلاش نمودند تا با کاندیداتوری او و رای به وی زمینه کناره گیری دبیری از ریاست را فراهم کنند.

3-زمینه دوم فساد را متاسفانه بافت شهرداری و سیستم مالی آن ایجاد می کند. بانک شهر و تسهیلاتی که در اختیار بخشی از مسئولین شهر قرار می دهد اما در قبال کارگران مظلوم شهرداری چندان رغبتی برای اعطای تسهیلات ندارد، یک طرف داستان قرار دارد و از طرف دیگر پروژه های عمرانی در دست اجرای شهرداری که بعضا بدهی های میلیاردی به پیمانکاران دارد ، می تواند زمینه های فساد در شهرداری را تسهیل کند.

4-سیستم نظارتی شهرداری نیز چندان پاسخگوی نیازها نبوده بطوریکه معاون امنیتی استاندار از نهادینه شدن فساد در شهرداری سخن گفته است و متهم ردیف اول این سخن حلقه های نظارتی این مجموعه است.

دستگیری یکی از معاونین شهرداری که هفته قبل انجام شده است و گمان می رود دستگیری امروز نیز نامرتبط با آن موضوع نباشد، احتمالا بخش از ماجرای بزرگتری  باشد که اتفاقات آتی می تواند، افکار عمومی را بهتر به قضاوت بنشاند.
5- عزم و اراده نهادهای امنیتی ، هرچند موفق به پیشگیری از فساد نشده اند اما همین که بدون توجه به نام نشان فرد ، اقدام به دستگیری نموده اند قابل ستایش است و ناگفته پیداست هرچقدر این مجموعه های ارزشمند (واجا ، و ناجا ) به صورت کاملا تخصصی ، بیشتر در این خصوص ورود کنند هم در پیشگاه خدا ماجور خواهند بود و هم بر محبوبیت شان در بین مردم افزوده خواهد شد.
محسن رضازاده
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
انشالله كه با همت استاندار و نهادهاي امنيتي فساد و رانت از اين شهر رخت بربندد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
خواب دیدی خیر باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
انشالله اگر نهادهاى نظارتى احتمام کنند فساد برچيده خواهد شد و در اين شکى نيست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
در اكثر امورات مردم و حتي غير خلافي كار در شهرداري بايد پول به هرعنوان داد تا كارت را لنگ نياندازن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
درودبرسربازان گمنام امام زمان(عج)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار