این روزها رنگ حجاب و عفاف ایرانی ها، بوی غربی گرفته و به یک موضوع عادی بدل شده است، اماچرا در جامعه ی اسلامی رنگ عفت عمومی در حال کمرنگ شدن است .
کد خبر: ۱۹۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 09 March 2016

موضوع بدحجابی در جامعه ما از اموری است که ذهن بسیاری را در جامعه ازجمله خانواده‌ها ونهادهای آموزشی به خود مشغول داشته است.

به گزارش تابناک همدان؛ پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران گرايش به دين و ديانت و انجام دستورات ديني در جامعه به نحو خوبي رشد و بالندگي داشت و سياستمداران كشور وضعيت اجتماعي را پاك و سالم میدانستند.

مسئولان به تصور اينكه اين روند ادامه خواهد داشت، از برنامه ريزي براي تبيين و استمرار فرهنگ ديني كه حجاب و عفاف نيز جزو آن است، غافل شدند و به مسائل ديگري كه گمان مي كردند از اهميت بيشتري برخوردار است پرداختند.

رواج بد حجابی در چند سال اخیر شکل گسترده ای یافته است، برخی زنان در جامعه شباهتی با جنس واقعی خود ندارند.

توریست هایی که به کشور ایران می آیند از آرایش غلیظ و نامناسب زنان ایرانی میگویند که در حد و اندازه هنرمندان هالیوودی است.

این مطلب گویای واقعیت ترویج فرهنگ غربی در زندگی ایرانیان است که با استقبال گسترده ای مواجه شده است.

ترویج مدهای ماهواره‌ای مغایربا فرهنگ بومی وهنجارشکن، به علاوه وجود زمینه‌های روان‌شناختی عده‌ای خاص، منجربه حضور افرادی درجامعه با لباس وپوشش نمایش گرایانه و متضاد با شئوون شهروندی، عرف اجتماعی و دینی شده است.

براساس تحقیقات انجام شده، عدم رعایت حجاب، بیشترین اثرمنفی را بررفتار وفرهنگ عمومی، به خصوص جوانان ونوجوانان داشته ونقش مستقیمی درافزایش آسیب‌ها، جرایم وآشفتگی‌هایی نظیرمزاحمت‌های خیابانی وفساد اخلاقی را به همراه دارد.

مدیر بسیج جامعه زنان استان همدان گفت: عفاف و حجاب از مسائل مهم و مطرح جامعه بوده که باید به عنوان یک فرهنگ به آن توجه شود.

زهرا کرمی بابیان اینکه فرهنگ امربه معروف و نهی ازمنکر جزء فرامین الهی است، بیان داشت: تذکرلسانی از اهداف امربه معروف و نهی از منکر محسوب می شود.

وی بابیان اینکه بابرگزاری نمایشگاه های متعدد حجاب و عفاف و گفتگوی چهره به چهره ۲ هزارو ۴۴۹ نفر از بد حجابان استان محجبه شده اند، افزود: عفاف و حجاب از مسائل مهم و مطرح جامعه بوده که باید به عنوان یک فرهنگ به آن توجه شود.

مدیرفرهنگی جامعه بسیج زنان استان عنوان کرد: سلامت معنوی جامعه به حجاب و عفت دختران و زنان جامعه گره خورده و سلامت خانواده را دنبال می کنند.

حراست از کیان خانواده و جلوگیری از نفوذ امواج مخرب ماهواره به فضای پاک و معصوم خانواده‌ها، ‌احیاء فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر باید از حد شعار خارج و عملیاتی شود و این مهم عزمی ملی و همه جانبه را می‌طلبد.

همچنین بی‌تفاوت نبودن در برابر رواج گسترده الگوها و پوشش و آرایش غربی در میان دختران و پسران جوان و ارائه مُدل‌های ایرانی- اسلامی متنوع میتواند در این زمینه راهگشا باشد.

در پایان باید اذعان داشت اگر به دنبال سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی و جسمی شهروندان هستیم و حفظ نظام و دین برایمان مهم است باید احکام حفظ حجاب و عفاف در جامعه اجرا شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار