کد خبر: ۱۹۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 09 March 2016
  "عملیات امام هادی (ع )" از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شد و در روز پنج شنبه پایان یافت و همه اهداف آن براساس نظر کارشناسان عراقی محقق شده است. 



**"حشد الشعبی"  در "صلاح الدین" به دنبال چه بود؟ 

ارتش و نیروهای "حشد الشعبی" به همراه قوای مقابله با تروریسم عراق عملیات بزرگی را آغاز کرده بودند که هدف آن آزاد سازی هزاران کیلومتر مربع از "استان صلاح الدین" ، ایمن کردن شهر "سامرا" از لوث حملات خمپاره ای داعش و باز کردن مسیر در جهت حمله به  "موصل". 

با توجه به اینکه عملیات در سه روز انجام شد ، داعش در "سامرا" شکست سختی را قبول کرد  و "جزیره سامرا" پاکسازی گردید و 5200 کیلومتر مربع از استان "صلاح الدین" آزاد شد و پیشروی برای پاکسازی شهر "حدیثه" صورت گرفت. 



**نظر مسئولین "حشد الشعبی" و مقامات عراقی عراقی درباره عملیات آزاد سازی "صلاح الدین"

"احمد الاسدی" سخنگوی حشد الشعبی  در گفتگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نتایج  عملیات امام هادی (ع)  اظهار داشت: عملیات سه روزه امام هادی نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت. وی ادامه داد: در این عملیات 5200  کیلومتر مربع از استان صلاح الدین ازاد شد و داعشی ها صدها کشته داد. 

سخنگوی حشد الشعبی با بیان اینکه داعشی ها در حال فرار گسترده هستند یاداور شد: پس از عملیات هم حشد الشعبی به سمت شهر حدیثه در حال پیشروی است و ۶۰ کیلومتر از جاده چهارراه سینیه به بیجی و حدیثه ازاد شده است. 

"جواد العطار" نماینده سابق مجلس ملی عراق در گفت و گو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مرحله اول عملیات امام هادی (ع)، این عملیات را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.  وی ادامه داد: عملیات امام هادی(ع) به منظور استحکام نیروها در مناطق عملیاتی صورت گرفت. 


وی با اشاره به اینکه عملیات صورت گرفته در شمال استان الانبار موفقیت امیز بود ؛ عنوان داشت: صلاح الدین با کمترین خسارت آزاد خواهد شد.  العطار تاکید کرد: علائم موفقیت عملیات امام هادی(ع) در شمال الانبار مشخص بود و تثبیت نیروها به خوبی صورت گرفت و داعشی ها قلع و قمع شدند. 










نماینده سابق مجلس ملی عراق در پایان خاطرنشان کرد: عملیات صلاح الدین دلیلی بر توانایی نظامی و شناخت دقیق جغرافیای منطقه توسط نیروهای عراقی و حشد الشعبی است. 

مسئول گردان‌های ویژه حزب عمل اسلامی عراق در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملیات امام هادی(ع) و پیشروی‌های نیروهای حشد الشعبی عنوان داشت: عملیات پاکسازی اطراف سامرا با جدیت در حال پیگیری است و این شهر از حمله خمپاره‌ای تکفیری‌ها در امان مانده است.









مسئول گردان‌های ویژه حزب عمل اسلامی عراق  ادامه داد: هدف از عملیات امام هادی این است که محاصره داعشی‌ها صورت بگیرد تا شکست آنها سریعتر رخ دهد.



**دستاوردهای عملیات "امام هادی (ع)" 

یکی از مهمترین اهدافی که در "عملیات بزرگ امام هادی (ع)" محقق شد، پیشروی در سمت "دریاچه ثرثار" ، "جاده بیجی-حدیثه"  و افزایش حفاظت از مرکز استان "صلاح الدین" و "سامرا" بود که داعش در  این مسیر متحمل شکست راهبردی شد. 

داعشی ها که توپخانه و تجهیزات سنگین خود را بارها به نزدیکی شهر "سامرا" برده بودند تا با اقدامات رزمی پرحجم ، شهر را اشغال کنند ؛ نتوانستند به اهداف خود برسند و با عملیات امام هادی (ع) امنیت "سامرا" چند برابر شد. 

در مجموع انجام "عملیات امام هادی (ع)" علاوه بر دفع کردن خطر تجاوز داعش به "سامرا" ، راه حمله به مرکز استان "نینوا" یعنی "موصل" بازتر شد و داعشی ها پس از شکست در "موصل" چاره ای جز فرار به سوریه نخواهند داشت. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار