کد خبر: ۱۹۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 09 March 2016

مراسم سوگواری «آسمان کبود» برای ششمین سال از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار می شود.

به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم سوگواری با عنوان «آسمان کبود» در بلوار ساحلی کیانپارس برگزار می شود. این مراسم که برای ششمین سال متوالی است که برگزار می شود به مدت 3 روز از 21 الی 23 اسفند ماه ساعت 20در بلوار ساحلی کیانپارس ، پارک 42 هکتاری پارکینگ شماره 3 برپا می گردد.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در خصوص برگزاری این مراسم گفت: به مناسبت شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) سازه ای نمادین شامل کوچه های بنی هاشم ، مسجد پیامبر ، قبرستان بقیع ، خانه حضرت فاطمه(س)و ...ساخته می شود که نشانگر غربت و حزن و اندوهی است که بر آل پیامبر وارد شده است.

وی افزود: در کنار این سازه نمادین تعزیه نیز اجرا می گردد که بیان کننده زندگی حضرت زهرا(س) از بدو تولد تا زمان شهادت می باشد که به شکلی هنرمندانه به نمایش در آمده است. اجرای مداحی ، مرثیه سرایی و سینه زنی نیز از بخشهای دیگر این مراسم معنوی است.

معاون شهردار اهواز در پایان گفت: از شش سال پیش تا کنون تلاش کردیم هر ساله در ایام فاطمیه این مراسم سوگواری را برگزار کنیم که خوشبختانه در سالهای گذشته مورد استقبال بسیاری از شهروندان قرار گرفت و امسال نیز از همشهریانمان برای بازدید از این سازه و شرکت در این مراسم دعوت می نماییم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار