در راستای طرح "شهرسبز و تميز"
در پی هشدار صریح رهبری درباره کوهخواری در ارتفاعات جنوبی مشهد و نیز تقسیم کار دستور دادستان در واگذاری مسئوليت يکپارچه کنترل و حفاظت از اين اراضي به شهردار، فعلا تيم ويژه شناسايي تصرفات در این ارتفاعات تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵ 07 April 2015
برش کوه‌ها و ساخت‌وساز در ارتفاعات پدیده‌ای است که رفته‌رفته در حال تبدیل شدن به معضلی بزرگ است، سودجویان با چراغ سبز نشان دادن برخی دستگاه‌های مسئول و غیرمسئول در حال تراش و برش عرض و طول کوه‌های مشهد هستند و سخت‌تر از فرهاد کوهکن به جان این میراث طبیعی شهر افتاده‌اند.
به گزارش تابناک از خراسان، ارتفاعات آب و برق، هاشمیه، آبادگران، زکریا، خلج، هفت حوض، بوستان خورشید و بوستان وکیل‌آباد، پادگان امام‎رضا(ع)، پادگان قدس، سیدی و ... نمونه‌ای از ارتفاعات و نقاطی هستند که در همین زمینه می‌توان به آن اشاره کرد. این موضوع در حالی آرام آرام زیرگوش شهر به تهدید تبدیل می‌شود که چندی پیش یکی از اعضای شورا در صحن علنی شورای شهر به شدت از این اقدام انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.
"خليل موحد" عضو شوراي شهر مشهد و رئيس کميته نظارتي منطقه 9 شهرداري گفت: بعد از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره ارتفاعات جنوبي مشهد، مقرر شد شهرداري منطقه 9 مشهد که ارتفاعات جنوبي درمحدوده آن شهرداري قرار دارد، اراضي ارتفاعات جنوبي را شناسايي کند.
وي افزود: مرحله اول برآورد از وضعيت موجود و تصرف هاي انجام شده است و پس از آن براي رفع تصرف از اراضي تخريب نشده اقدام خواهد شد و در مرحله بعد براي رفع تصرف از اراضي که تغيير کاربري و تغيير وضعيت داده شده ، اقدام خواهد شد.موحد تاکيد کرد: ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد نيز در برخورد با متصرفان ارتفاعات جنوبي مشهد هماهنگ شده اند.
همچنین "مجيد محمدي فر" شهردارمنطقه 9 مشهد افزود: طرح "شهرسبز و تميز" را در شهرداري مشهد با هماهنگي کميسيون خدمات و محيط زيست شهري اجرا کرديم اما محقق شدن اين طرح به برخي مولفه ها از جمله جلوگيري از تصرف و قطعه بندي اراضي کشاورزي و ارتفاعات نياز داشت لذا با هماهنگي کميته نظارتي شوراي اسلامي شهر درجنوب غربي مشهد مقرر شد اراضي تصرف شده در ارتفاعات جنوبي و اراضي در معرض تصرف ظرف مدت 2 هفته شناسايي شود.
وي با اشاره به بيانات رهبري در اسفند سال گذشته درباره ارتفاعات جنوبي مشهد، تصريح کرد: تيم ويژه اي براي شناسايي اراضي تصرف شده و در معرض تصرف در ارتفاعات جنوبي تشکيل شده است و پس از شناسايي متصرفان حقيقي و حقوقي به شوراي اسلامي شهر اعلام و براي اجراي منويات رهبري موارد به دادستاني اعلام خواهد شد.
شایان ذکر است درپی پیگیری ارزشمند برخی رسانه ها از جمله روزنامه خراسان به مقوله کوهخواری در خرداد ۹۲ دادستان مشهد با ورود جدي به موضوع در بازديد ميداني از ارتفاعات و پروژه کمربند سبز اين کلان شهر، مسئوليت يکپارچه کنترل و حفاظت از اين اراضي را به شهردار مشهد محول کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار