امام جمعه شهرستان نور
امام جمعه شهرستان نور گفت: پیشرفت صوری کشور به ضرر ملت است، آمار بی‌مورد و روی کاغذ مشکلی را رفع نمی‌کند باید این آمار در جامعه عملی نمایان شود و شاهد کاهش بیکاری و افزایش اشتغال و درآمد و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود.
کد خبر: ۱۹۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 11 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام سیدمهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای‌ الغدیر شهر نور، در سلسله مباحث غفلت و آثار آن در زندگی انسان، اظهار کرد: یکی از مظاهر غفلت از نظر امام حسن(ع) ترک مسجد و فاصله بین انسان و عبادت و محل عبادت است که انسان با فاصله از خوبی به مفاسد و اطاعت از شیطان و مفسدان رو می‌آورد.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) به محض ورود به مدینه مسجد بنا کرد که کارکرد آن روز آن بسیار فراوان و مرکز همه امور اداری، قضایی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... بود، اما امروز تنها به محل عبادت و نماز محدود شده اما لازم است برخی از کارکردهای گذشته توسط مسجد و امام جماعت و هیئت امنای مسجد احیا شود و قبل از ادارات و دادگاه مشکلات قضایی و اقتصادی در همان جا رفع شود.

امام جمعه نور به دیگر کارکردهای مسجد اشاره کرد و گفت: انقلاب، حفظ جبهه و پشتیبانی‌ها و ... از همین مساجد صورت می‌گرفت و غفلت از مسجد از راهبردهای دشمنان نظام و انقلاب است تا از کارکردهای آن دور و بین مردم و مسجد فاصله ایجاد شود.

امیری‌ارجمند به مناسبت‌ها اشاره داشت و تصریح کرد: 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهداست، همه بر سر سفره شهدا نشستیم و اذعان داریم که همه اقتدار نظام را مدیون شهدا هستیم.

خطیب جمعه نور با یادآوری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) و فاطمیه دوم اظهار کرد: فاطمه (س) نخستین حامی ولایت بود که اطاعت از ولایت و رهبری را با تمام وجود خود ثابت کرد و در این راه شهید شد و امروز بر همه ما به ویژه بانوان فرض است تا با تأسی از این حضرت گوش به فرمان ولی فقیه زمان باشیم و فرامین رهبر معظم انقلاب را با گوش جان پذیرا و به آن عمل کنیم.

وی در آستانه جشن نوروز و تعطیلات مهم‌ترین اصل الگوپذیری از حضرت فاطمه (س) را رعایت حجاب شرعی و عفت عمومی دانست و گفت: همه مردان و زنان وظیفه دارند عفیف باشند و با رعایت شئونات شرعی و دینی مانع گناه و آلودگی خود و دیگران شوند.

امام جمعه نور به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان اشاره کرد و افزود: هفت اسفند نشان داد که ایران اسلامی جای فتنه، تهدید و تحریم نیست و کسانی هم که رای نیاوردند با قبول رای مردم و اطاعت از قانون به راحتی جای خود را به منتخبان جدید دادند و به آنان یاد دادند که فقط قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند و از انقلاب دفاع کنند و به فکر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشند.

امیری‌ارجمند ادامه داد: پیشرفت صوری کشور به ضرر ملت است، آمار بی‌مورد و روی کاغذ مشکلی را رفع نمی‌کند باید این آمار در جامعه عملی نمایان شود و شاهد کاهش بیکاری و افزایش اشتغال و درآمد و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود.

وی با اشاره به بخشی دیگر از سخنان رهبری در این دیدار تصریح کرد: معظم‌له به نفوذ دشمنان از راه‌های مختلف هم اشاره داشتند که از جمله آن نفوذ و ورود به بهانه جشنواره موسیقی و ورزشی و ... به کشور است و افرادی که آموزش‌های لازم را دیدند و جاسوسان حرفه‌ای هستند را به عنوان مربی ورزشی هم وارد کردند و این نشان می‌دهد غرب به ویژه آمریکا هرگز دست از دشمنی بر نمی‌دارد، غرب و اروپا تاکنون جنایات زیادی را مرتکب شدند بنابراین نمی‌شود با آمریکا و اسرائیل ارتباط داشت؛ اسرائیل را هرگز به رسمیت نمی‌شناسیم و رابطه با آمریکا نیز تا زمانی که روش خود را اصلاح نکند ممنوع است.

این مسئول گفت: افراطی‌گری و تندروی بد است، ولی آنچه که امروز برخی از سیاسیون کشور ما بر زبان می‌آورند و می‌گویند، حزب‌اللهی‌ها و انقلابی‌ها را تندرو و افراطی می‌خوانند که رهبر معظم انقلاب تذکر فرمودند، این جوانان انقلابی هستند و اگر همین انقلابیون نباشند کشور ضرر می‌کند.

امام جمعه نور به نشست شورای همکاری خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در نشست این شورا، مقاومت و حزب‌الله تروریست معرفی می‌شود و اسرائیل هم به خاطر این معرفی تبریک می‌گوید این یعنی اینکه سرشان در یک آخور بوده و سیاست این‌ها یکی است، از این طرف حزب‌الله را تروریست اعلام می‌کنند و از طرف دیگر خود مرتکب جنایات فراوان می‌شوند و از داعش حمایت می‌کنند.

امیری‌ارجمند در پایان نیز به فرمایشات رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمن از ایران مقتدر می‌ترسد، امروز ایران اگر اراده کند هزاران موشک را در هر نقطه جهان که بخواهد می‌تواند بزند ولی هرگز جنگ طلب نیست اما قدرتمند شدن کشور سبب فرود آوردن سر تعظیم همه دشمنان در پشت مرزهای ایران اسلامی است و بنابراین باید ایران از هر نظر مقتدرتر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار