کد خبر: ۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹ 31 January 2015

آرزوهای اهالی ورزش در البرز با گذشت بیش از 4 سال از استان شدن هنوز برآورده نشده است و در این میان کم کاری مدیران با شعار جبران نمی شود و البته زمان رسیدن شعارها به خط پایان بر کسی معلوم نیست.
به گزارش مهر، بیش از چهار سال است که البرز رخت استان شدن بر تن کرده است ولی عدم وجود زیرساخت های متناسب معجونی از مشکلات را برای البرزنشینان به وجود آورده است. ورزش البرز در چنگال آسیب‌ های مختلفی گیر آمده و در این میان رفت و آمد مدیران اتوبوسی باعث شده است این استان از قافله پیشرفت جا بماند و مدیران گویا در مسابقه دوی مارتون جذب اعتبارات برای رشد و توسعه زیرساخت های ورزشی قرار نیست به خط پایان برسند.
در سالی که دیگر به خط پایان نزدیک است مدیرکل بومی که به زعم خیلی ها مشکل گشای ورزش البرز توصیف می شد و جمع کثیری وی را مناسب ترین گزینه برای ورزش رو به افول البرز می دانستند فرمان هدایت ورزش البرز را برای رسیدن به سر منزل مقصود به دست گرفت.
رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان البرز با کوله باری از تجربیات سالهای دور آمد تا چراغ راه اهالی ورزش استان باشد ورزشی که حواشی مانند خوره به جانش افتاده است.
با توجه به مشکلات ورزش در البرز و ناملایماتی که تحمل هیات های ورزشی را نشانه رفته اند، بسیاری از رخدادهای به وقوع پیوسته بعنوان یک رویکرد نخ نما شده و تاریخ مصرف گذشته به کوه مشکلات تنه زده و در این میان بسیاری از روسای هیئت های ورزشی استان معضلات به وجود آمده را حاصل عدم مدیریت صحیح می دانند که موجب دلسردی دلسوزان ورزش شده است.
مهمترین معضل دنیای ورزش البرز عدم وجود روحیه نقدپذیری، برخورد با رسانه های منتقد و هیئت های ورزشی که نقد را در طبق اخلاص گذاشته تا بلکه ورزش البرز را از این گرداب برهانند، است که به نوبه خود باعث دل آزردگی بسیاری از ورزش دوستان را فراهم کرده است.
در همین خصوص مسیب دهبالایی رئیس هیئت کشتی استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می دارد: در یکسال اخیر ورزش استان عملکرد رو به رشدی نداشته است.
وی در ادامه با اشاره به پروژه های نیمه کاره ورزشی در البرز، می گوید: عدم موفقیت در به سرانجام رساندن پروژه های نیمه کاره ورزشی در استان باعث دلسردی شده است. درباره ورزش کشتی نیز اگر همت استانداری البرز و هیئت کشتی نبود خانه کشتی استان تاکنون به بهره برداری نمی رسید.
این مسئول در پایان با اشاره به اینکه انتظار هیئت های ورزشی از مدیرکل ورزش و جوانان بالا است، می افزاید: امیدواریم از این پس شاهد تحولات خوبی باشیم چرا که ورزش البرز بیش از اینها مستحق شکوفایی است.
از سوی دیگر حمید یاری رئیس هیئت پهلوانی استان البرز در این باره به خبرنگار مهر می گوید: ورزش البرز در سال های گذشته شرایط خوبی نداشت ولی مدیرکل با تمام مشکلات توانسته بخشی از این مشکلات را حل کند.
یاری ادامه می دهد: باید به مدیران فرصت داد تا نتیجه برنامه ریزی آنها مشخص شود.
این مسئول در پایان یادآور می شود: عملکرد مدیرکل خوب بوده و امیدوارم در آینده این روند با شتاب بیشتر و رو به رشد تر پیش رود.
در ادامه نکته ای که نباید از خاطر دور بماند این است که؛ مدیریت کنونی همواره تلاش کرده با صرف انرژی مضاعف به سمت افزایش سرانه های ورزشی حرکت کند و پرواضح است نگاهی به فعالیت های انجام شده این مهم را تداعی می کند که پر و بال دادن به فعالیت های عمرانی نشان از بالا رفتن سرانه های ورزشی و البته بیلان سازی بوده است و در این میان نکته ای که قابل ذکر است این است که در این مسیر گاها فعالیت های ورزشی و اعتبارات محدود جاری اداره کل و هیئت های ورزشی نیز فدای چنین سیاستی شده است.
مدیریت ورزش استان در یکسال گذشته تلاش فراوانی کرده است تا جایگاه ورزش البرز را در نزد مسئولان استان ارتقاء دهد اما به واقع در این بخش و علیرغم زحمات فراوان خیلی توفیق حاصل نشد برای مثال می توان به نشست شورای اداری ماه گذشته و حواشی ایجاد شده در حین برگزاری مراسم «تقدیر از مدال آوران اینچئون» اشاره کرد که بسیاری از رسانه ها اخبار این رخداد را منعکس کردند.
این در حالیست که؛ نحوه عملکرد مدیران ورزشی استان و شهرستان کرج مورد اعتراض و انتقاد مسئولان شهری از جمله شهردار نیز قرار گرفته است و با نگاهی کلی به کارنامه ورزش استان در یکسال گذشته می توان اینگونه استنباط کرد که توقعات و انتظارات بی شمار ورزشی ها برآورده نشده است و به نوعی از شور و شوق اهالی ورزش خبری نیست.
در پایان باید گفت؛ اهالی ورزش البرز از مدیریت ارشد انتظار دارند با داشتن افق دیدی عمیق مشکلات و معضلات استان را رصد کرده و برای سال آینده شور و نشاط را به دنیای ورزش البرز برگرداند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار