کد خبر: ۱۹۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 14 March 2016

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: طبق چشم انداز تعریف شده تلاش می کنیم طی یک الی دو سال آینده به مرجعیت علمی و پژوهشی کشور دست یابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید طهائی ظهر امروز دوشنبه در آیین افتتاح ساختمان سبز و تجلیل از مقام علمی استاد فتح الله مضطرزاده که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل پژوهشگاه مواد و انرژی واقع در مشکین دشت کرج برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های بی شائبه مدیریت این پژوهشگاه، اظهار کرد: در مدت زمان کوتاه فعالیت دکتر هادوی شاهد تغییر و تحولات وسیع و حضور چشمگیر پژوهشگاه در عرصه های مختلف علمی تحقیقاتی استان بودیم که امید می رود این روند رو به رشد همچنان ادامه داشته باشد.

استاندار البرز افزود: با توجه به جمعیت و تعداد دانشجویان، حضور مراکز علمی تحقیقاتی ملی و فعالیت سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در البرز، این استان ظرفیت دارد تا به عنوان قطب علم و فناوری کشور نامگذاری شود، در حوزه کشاورزی نیز قابلیت های متعددی وجود دارد همچنین می توان البرز را به عنوان قطب دارویی کشور معرفی کرد بنحویکه بیش از ۱۰۰ برند شاخص کشور در این استان در حال تولید هستند.

پتانسیل های تحقیقاتی استان با سیاست های توسعه ای دولت همسو شود

طهائی ادامه داد: انتظار داریم پتانسیل تحقیقاتی و پژوهشی استان نیز در کنار مدیران اجرایی و همسو با سیاست های توسعه ای دولت تدبیر و امید، در راستای امید بازگشته به کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد.

در ادامه مراسم رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی به تبیین جایگاه این مرکز در پیشرفت و توسعه علمی کشور پرداخت و گفت: جنس آموزش و پژوهش در پژوهشگاه ها با دانشگاه متفاوت است، در پژوهشگاه باید به گونه ای کار شود که محقق و پژوهشگر خلاق تربیت شده و مولد اشتغال باشند لذا در پژوهشگاه، آموزش هایی با این رویکرد را دنبال می کنیم.

پژوهشگاه مواد و انرژی به مرجعیت علمی کشور تبدیل می شود

سید محمدمهدی هادوی گفت: پژوهشگاه مواد و انرژی با چهار دانشکده سرامیک، فناوری نانو و مواد پیشرفته، انرژی و نیمه هادی ها طرح ها و پروژه های تحقیقاتی خود را در هفت محور دنبال می کند که طبق چشم انداز تعریف شده تلاش داریم تا طی یک الی دو سال آینده در این موضوعات به مرجعیت علمی و پژوهشی کشور دست یابیم.

وی متذکر شد: هم اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز بر روی پساب های صنعتی، محیط زیست و صنایع مرتبط تحقیق می شود، چندین مرکز علمی نیز در استان های فارس، سمنان، اصفهان، یزد و کرمان فعالیت دارد.

در پایان این مراسم از مقام علمی استاد فتح الله مضطرزاده تجلیل به عمل آمد و اولین ساختمان انرژی صفر کشور تحت عنوان «ساختمان سبز» به بهره برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار