کد خبر: ۱۹۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 15 March 2016

نایب رئیس اتاق البرز گفت: راه حضور در بازارهای جهانی، تولید محصولات مرغوب با قیمت مناسب است.

بیتا بیات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: بخش خصوصی در شرایط کنونی با مشکلات جدی در تولید روبروست واگر بخواهیم ازاین شرایط خارج شویم و کسب و کار رونق بگیرد باید دولت مردان و مسئولان دولتی با عزم جدی برای حل مشکلات گام بردارند.

وی افزود: در شورای گفتگو پس از طرح مشکلات و موانع راه تولید، مدیران دولتی تعامل بیشتری برای همکاری نشان می‌دهند اما به نظر می‌رسد اگر بخواهیم موانع تولید و اشتغال و رونق اقتصادی را از مسیر تولیدکنندگان برداریم باید در عمل نیز مسئولان دولتی همراه بخش خصوصی باشند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز تصریح کرد: اقتصاد ما برای برون رفت از وضعیت کنونی نیازمند مدیرانی کاردان درحوزه تخصصی خود، شجاع و پاک در بخش دولتی است و هر جا این گونه افراد در مسند کار بوده‌اند مشکلات تولیدکنندگان به راحتی حل شده است.

بیات یادآورشد: فعالان بخش خصوصی اعتقاد و باور دارند که اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است اما لازمه تحقق آن به کار گرفتن مدیرانی توانمند و کاربلد است.

این مسئول اضافه کرد: آنچه به تولیدکننده و صادرکننده کالا در سالهای اخیر آسیب زده فقط تحریم نیست بلکه واردات بی‌رویه، قاچاق کالا، کاهش نرخ ارز، است لذا باید در سیاست‌ها و قوانین موجود تجدیدنظر کرده و با به روز کردن برخی واحدهای فرسوده برای تولید محصولاتی قابل رقابت با تولیدکنندگان خارجی وارد عرصه صادرات شد.

وی در خصوص اعزام هیئت‌های تجاری به خارج از کشورگفت: وقتی سفرها بدون مطالعه و برنامه باشد فقط یک سری تشریفات و گفتگو انجام می شود که به عقد قرارداد و یا تفاهم نامه و نتیجه منجر نمی‌شد لذا با توجه به افزایش هزینه‌های سفرهای خارجی این سفرها محدود شده است.

بیات تاکید کرد: برای اینکه در کشورهای هدف و بازار جهانی کالای ایرانی بتواند قادر به رقابت باشد باید به کیفیت و قیمت آن توجه کنیم که در این راستا البته همه صادرات به اعزام هیئت متکی نیست و بسیاری از تجار خارج از این سفرها در حال صادرات کالاهای مرغوب خود هستند.

وی در پایان گفت: باید بپذیریم راه حضور در بازارهای جهانی تولید محصولات مرغوب با قیمت مناسب است و در شرایطی که قدرت رقابت نداریم اعزام هیئت بی نتیجه است و ثمری ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار