نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تمامی امکانات کشور برای رونق اقتصادی در سال 95 باید بسیج شود تا شرایط برای رفاه اقتصادی و کاهش مشکلات مردم فراهم آید.
کد خبر: ۱۹۹۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 18 March 2016

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تمامی امکانات کشور برای رونق اقتصادی در سال 95 باید بسیج شود تا شرایط برای رفاه اقتصادی و کاهش مشکلات مردم فراهم آید.

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام بر لزوم اهتمام تمامی مسئولان کشور بویژه دولتمردان و نمایندگان مجلس برای غلبه بر مشکلات اقتصادی در سال 95 تاکید کرد.
وی افزود: امسال مردم و بویژه قشر ضعیف جامعه با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم کردند، بنابراین مهم ترین و ضروری ترین کار دولت و مجلس در سال آینده باید خروج کشور از رکود در بخش های مختلف از جمله صنعت، مسکن، بی ثباتی در بازار ارز و طلا و متوقف نشدن بنگاه های تولیدی باشد.
خطیب جمعه ایلام با اشاره با تاکیدات رهبر معظم انقلاب خواستار همراهی هر چه بیشتر نمایندگان مجلس در دوره جدید برای تحقق برنامه های دولت بویژه در زمینه اقتصادی شد.
لطفی ادامه داد: بدون شک با توجه به شرایط بین المللی و کاهش شدید قیمت نفت راهبرد اساسی در غلبه بر مشکلات اقتصادی محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری معظم انقلاب است.
وی اضافه کرد: بر اساس نظر کارشناسان اقتصادی مشکلات کشور بدون اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی رفع نخواهد شد ، پس بر همه مسئولان لازم و ضروری است برنامه های خود را در چارچوب این راهبرد طراحی و اجرا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: سال 94، سال بسیار سختی برای تولیدکنندگان بود و بیشتر کارگاه های تولیدی و کارخانجات صنعتی تعطیل و یا نیمه فعال بودند و این موضوع عامل اساسی در ایجاد رکود و توقف چرخه اقتصادی کشور شد.
حجت الاسلام لطفی افزود: دولت باید یک قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد و برای این قرارگاه فرماندهی تعیین کند، معیار هرگونه همکاری و برنامه اقتصادی سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.
وی اظهار کرد: نباید به بیرون از مرزهای کشور و کشورهای بزرگ اقتصادی و صنعتی غرب اتکا کرد و باید برای همیشه وابستگی اقتصادی به خارج از کشور را قطع کرده و بر توانمندی های داخلی متکی باشیم.
امام جمعه ایلام در پایان با تبریک سال نو به عموم مردم ایران اسلامی یادآور شد: نظام طبیعت همه زیبایی های خود را در این فصل آشکار می کند و باید در سال نو همه زیبایی های درونی، اخلاقی در زندگی فردی و اجتماعی ما نیز بروز و ظهور پیدا کند./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار