رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اردبیل گفت: سال آینده تلاش می‌کنیم تا باشگاه‌های بیلیارد را بر اساس وضعیت موجود و استانداردسازی امکانات درجه‌بندی کنیم.
کد خبر: ۱۹۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 18 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، یوسف گرجانی عصر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات بیلیارد در باشگاه سلن اردبیل اظهار کرد: ما هرچند سال را با برگزاری مسابقات متعدد به پایان رساندیم اما مشکلات و نارسایی‌های متعددی را شاهد بودیم که برخی بی‌توجهی‌ها نیز بر دامنه این مشکلات و گرفتاری‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه با اهالی این رشته در گذشته نامهربانی شده و دیگر فرصت تحمل این نامهربانی‌ها و نگاه ناتنی به برخی رشته‌ها از سوی ورزش و جوانان نداریم، افزود: در این هشت ماهی که مسئولیت این هیئت را بر عهده گرفتم سعی کردم رایزنی‌ها و پیگیری‌هایم را برای توسعه حرفه‌ای و عمومی رشته بیلیارد و بولینگ انجام دهم تا با توان مستعدی به شکل حرفه‌ای در سطح ملی و کشوری معرفی شود.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اردبیل با ابراز نارضایتی از عملکرد هشت ماه گذشته یادآور شد: ما باید بیش از این کار می‌کردیم ولی برخی کم توجهی‌ها سبب شد که نتوانیم در سطح کشور و ملی بیش از این درخششی را داشته باشیم و هرچه هزینه کردیم از جیب خودمان بوده و ورزش و جوانان اردبیل و استان ریالی به ما کمک نکرده‌اند.

گرجانی با بیان اینکه هیئت بولینگ و بیلیارد حتی دفتری ندارد که علاقمندان این رشته را دور خود جمع کرده و نظارتی بر فعالیت هیئت‌ها داشته باشد، افزود: ما با وجود همه این کمبودها در هشت ماه گذشته سعی کردیم تا به رغم برخی حرف و حدیث‌ها مسابقات متعددی را برگزار کنیم و ثابت کنیم که این رشته می‌توانست بیش از این در استان اردبیل با پشتیبانی‌ها و حمایت‌های لازم توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه یک ورزشکار زیر 18 سال در رشته بیلیارد بلوس اسپرت توانست در مسابقات سن‌‌پترزبورگ‌ موفقیتی را برای این استان به دست آورد، گفت: ما به این بازیکن رشته بیلیارد و بولینگ که در خلخال در زیر 18 سال فعالیت می‌کند امیدوار هستیم تا به عنوان یکی از نخبگان این رشته ورزشی معرفی شود.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اردبیل حضور در مجمع سالانه کشور را به همراه برگزاری کلاس مربیگری برای 30 نفر در پایگاه قهرمانی یادآور شد و گفت: بر اساس استانداردسازی امکانات و تجهیزات که سال آینده جزو اولویت‌های ما است تلاش‌مان بر این است تا بتوانیم درجه‌بندی و رتبه‌بندی باشگاه‌ها را انجام دهیم.

گرجانی با بیان اینکه در بین استان‌های کشور از آخر اول هستیم، گفت: استان‌هایی در بولینگ و بیلیارد از ما جلوتر هستند که حتی به اندازه ما باشگاه فعال ندارند و باید باشگاه‌های ما به جذب ورزشکاران توانمند در این رشته ورزشی کمک کنند.

وی فعال کردن کمیته‌های آموزشی و کشتی ورزشی را ضروری خواند و گفت: با توجه به اینکه یکی از پایه‌های توسعه ورزش قهرمانی توجه به روانپزشک ورزشی است ما انتظار داریم هم بازیکنان و هم مربیان از این ظرفیت و بستر استفاده کنند.

رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد استان اردبیل ادامه داد: در سال آینده مسابقات استانی و داخل سالن افزایش می‌یابد و تلاش خواهیم کرد تا این رشته‌ها در دانشگاه‌ها و مدارس علاقمندان خود را بشناسد و در راه‌اندازی لیگ استانی نیز به رغم همه کمبودها اقدامات لازم را انجام بدهیم.

گرجانی از جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه رشته بولینگ و همچنین توجه به گروه بانوان را در این رشته ورزشی یادآور شد و افزود: اگر تجهیزات و امکانات استانداردسازی شده باشد قطعا رشته بولینگ درآمدزا خواهد بود.

وی در مورد فعالیت برخی باشگاه‌‌های غیرمجاز نیز بیان کرد: ما به جای تعطیلی و بستن این باشگاه‌ها باید به سمت استانداردسازی و درجه‌بندی باشگاه‌ها حرکت کنیم تا جوانان به جای جذب مناطق ناسالم به مراکز ورزشی همچون بولینگ و بیلیارد کشیده شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار