استان اصفهان با تولید روزانه سه هزار تن شیر رتبه اول تولید شیر را در کشور به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲ 31 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، قدرت‌الله قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اصفهان با تولید روزانه سه هزار تن شیر رتبه اول تولید شیر را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی میزان رشد تولید شیر در کشور را نسبت به سال گذشته هشت درصد عنوان کرد و افزود: کل تولید شیر کشور در هر سال هشت و سه دهم میلیون تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان میزان رشد تولیدات گوشت قرمز در استان اصفهان را نیز 6 درصد اعلام کرد و گفت: در سال جاری 66 هزار و 700 تن گوشت قرمز در استان اصفهان تولید شد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه اول تولید مرغ در کشور را داراست، تصریح کرد: 165 هزار تن مرغ سالانه در استان اصفهان تولید می‌شود.

قاسمی تولید سالانه تخم مرغ در استان اصفهان را 90 هزار تن و میزان تولید گوشت بوقلمون را هفت هزار تن اعلام کرد.

پس از ارائه این گزارش، خبرنگاران از مشکلات دامداران و عدم خرید شیر یکهزار و 440 تومانی از آنان توسط صنایع لبنی، ورشکستگی مرغداران و ذبح گاوهای شیری سخن به میان آوردند و دلیل این شرایط و راهکارهای برون رفت از این وضعیت را جویا شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خرید تضمینی شیر توسط سازمان تعاونی روستایی به قیمت یکهزار و 440 تومان را راهکار دولت برای حمایت از دامداران عنوان کرد و افزود: تاکنون هزار تن شیر با قیمت تضمینی از دامداران خریداری شده است.

وی تصریح کرد: طی سه ماه گذشته قیمت شیر تولیدی در بازار به یک هزار و 250 تا یک هزار و 300 تومان افزایش یافته است.

قاسمی مداخله دولت و خرید تضمینی شیر را عاملی برای فرو نشاندن التهاب بازار بیان کرد و گفت: وضعیت دامداران در حال عادی شدن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره مازاد تولید مرغ در استان اصفهان و ورشکستگی مرغداران اظهار کرد: قیمت مرغ در سال 91 هفت هزار تومان بود و در سال جاری با در نظر گرفتن تورم‌های سالانه این قیمت هنوز حدود هفت هزار تومان است.

وی با بیان اینکه برای قیمت‌گذاری مرغ باید تمام مؤلفه‌های تاثیرگذار در هزینه‌ها در نظر گرفته شود، افزود: قیمت مرغ نباید بیش از حد پایین بیاید.

قاسمی راهکار خروج از وضعیت کنونی را توسعه صادرات دانست و گفت: چهار هزار و 500 تن مرغ از ابتدای سال‌جاری تاکنون صادر شده است و ما به دنبال توسعه بازار صادراتی هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پاسخ به سئوال دیگری درباره شبهه آلوده بودن محصولات کشاورزی اظهار کرد: این موضوع تاکنون ثابت نشده است.

وی در ادامه یکی از چالش‌های بزرگ سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان را تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی عنوان کرد و گفت: سالانه حدود دو هزار پرونده قضایی در این باره تشکیل و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

قاسمی آلودگی شدید منابع آب و خاک به دلیل استقرار صنایع سنگین و محدودیت منابع آب را از دیگر چالش‌های جهاد کشاورزی استان اصفهان برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و توجه بیشتر تولید کنندگان به بازار این معضلات رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار