مسئول اسکان مسافران نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از افزایش شمار کلاس های درس برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 19 March 2016

مسئول اسکان مسافران نوروزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از افزایش شمار کلاس های درس برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛نجف عسگری نژاد افزود: اینک و با توجه به احتمال افزایش حجم مسافران ورودی به این استان، 10 مدرسه به تعداد قبلی (122 مدرسه) تجهیز شده برای اسکان مهمانان و مسافران نوروزی اضافه شده است.
به گفته وی، به منظور پذیرایی هر چه بیشتر از مسافران نوروزی در این استان اکنون 132مدرسه با 739 کلاس درس برای اسکان مهمانان نوروزی پیش بینی شده است.
عسگری نژاد اظهار کرد: افزون بر این مدارس، خوابگاه دانشجویی فرهنگیان و همچنین مرکز فرهنگی هنری اداره آموزش و پرورش و زائر سرای مهران نیز کدام به ظرفیت 200 نفر برای اسکان کاروان های اردویی فرهنگیان، دانش آموزان، راهیان نور و دیگر کاروان ها تجهیز و آماده شده است.
وی با بیان اینکه اسکان مسافران نوروزی در مدارس و مراکز رفاهی تا 13 فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت: 130 نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان ایلام برای ارائه خدمات دهی به مسافران نوروزی در ستادهای اسکان بکار گیری شده اند.
به گفته عسگری نژاد، کلاس ها و مدارس در نظر گرفته شده برای اسکان نوروزی مسافران بر حسب امکانات و شرایط اسکان به صورت ویژه، الف، ب و ج درجه بندی شده و برای مدارسی که بهترین و مطلوب ترین خدمات و امکانات را در اختیار مسافران قرار دهند، بسته های تشویقی تعلق می گیرد.
وی اضافه کرد: مدارس درجه ویژه دارای تخت، پتو، فرش، تلویزیون، سامانه های گرمایشی و سرمایشی و یخچال، مدارس درجه الف دارای فرش، پتو، تلویزیون و یخچال، مدارس درجه ب نیز دارای فرش، تلویزیون، تلویزیون و یخچال مشترک و مدارس درجه ج نیز فقط دارای فرش و زیرانداز هستند.
وی گفت: عموم مسافران متقاضی اسکان در اقامتگاه های آموزش و پرورش با ورود به سامانه (eskn.medu.ir) در این سامانه ضمن ثبت نام اینترنتی از نرخ مصوب اجاره بهای مدارس و امکانات آنها اطلاع پیدا کنند و یا اینکه به ایستگاه های مستقر در مبادی ورودی و خروجی استان مراجعه و مدارس مورد نظر خود را انتخاب کنند.
بیش از یک هزار و 356 فضای آموزشی در استان ایلام وجود دارد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار