مدیرکل میراث فرهنگی مازندران
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: شمار گردشگران خارجی استان در فضای پسابرجام افزایش قابل‌توجهی می‌یابد.
کد خبر: ۲۰۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 20 March 2016
به گزارش تابناک مازندران، دلاور بزرگ نیا گفت: گردشگری سلامت از حوزه درمان و تندرستی تشکیل‌شده و بخشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی با نگاه بر گردشگری سلامت انجام‌شده است.

وی به سفر هیئت اقتصادی استان به قزاقستان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پرواز ساری به آکتائو از خواسته‌ها بوده است که این امر می‌تواند به رونق گردشگری سلامت نیز کمک کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با شروع خط پروازی به امر توسعه گردشگری سلامت نیز کمک شود ولی تاکنون راه‌اندازی خط پروازی ساری – آکتائو محقق نشده است اما متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش راه‌اندازی خط پروازی به آکتائو در حال برنامه‌ریزی است و امیدواریم که این امر در سال جاری راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه مازندران در بخش توریست استعدادهای بالقوه دارد گفت: تمامی نیازهای گردشگری سلامت در استان فراهم‌شده است.

بزرگ نیا از تعریف تورهای تلفیقی با همکاری برخی استان‌های کشور خبر داد و گفت: در این تورها نیز به گردشگری سلامت توجه شده است.

وی اظهار داشت: در فضای پسابرجام پیش‌بینی می‌شود که بازار ورود گردشگران خارجی به استان را داشته باشیم و در این راستا به تکمیل هتل‌های چهار تاپنج ستاره‌ای که بیش از ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند، اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: پس از سفر رئیس‌جمهوری به استان مصوب شد تا از طریق صندوق توسعه ملی به سرمایه‌گذاران کمک کنیم و تاکنون از سه پروژه حمایت‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، گردشگری روستایی و بومگردی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: تاکنون بیش از هفت تا هشت مورد متقاضی برمگردی در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در دو شب گذشته بیش از ۳۵ هزار نفر – شب اقامت در روستاها را شاهد بودیم که این امر نوید خوبی برای توسعه توریست فرهنگی و روستایی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار