323 زائر و مسافر در چهار روز ابتدایی طرح امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به صورت سرپایی درمان شدند.
کد خبر: ۲۰۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۴ 21 March 2016
به گزارش تابناک قم، طرح امداد و نجات نوروزی و طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در قم با خدمات دهی به زائران شهر کریمه اهل بیت(ع) از 25 اسفندماه 94 آغاز شده و تا 14 فروردین ماه جاری ادامه دارد. 

در همین حال روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم از قول معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان آورده است: این افراد به پایگاه های ثابت و سیار در سطح استان مراجعه حضوری داشتند که به صورت سرپایی درمان شدند.

محمد رضا بهرامی ادامه داد: در این مدت هشت مورد حادثه به مرکز عملیات هلال احمر گزارش شد که امدادگران و نجات گران برای امدادرسانی به محل های حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در حادثه های اعلام شده به هلال احمر نسبت به رها سازی شش تن اقدام شده و سه تن نیز به مراکز درمانی اعزام شدند.

مراجعه بیش از 9 هزار و 500 تن به پست های طرح ملی ایمنی وسلامت مسافران نوروزی

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم نیز از مراجعه بیش از 9 هزار و 500 تن به پست های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 26 تا 29 اسفندماه سال 94 در این استان خبر داد.

محمد مصباحی اظهار کرد: در اجرای چهار روز نخست طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی مسئولان استانی و کشوری به صورت محسوس و نامحسوس از ارائه خدمات جوانان در اکیپ های طرح ملی بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نورزی تا 14 فروردین ماه و با شعار طرح ملی «بی گدار به جاده نزنیم، ظریف برانیم» در این استان همراه با سراسر کشور ادامه دارد گفت: این تعداد افراد به 19 اکیپ ثابت، سه تیم سحاب و پنج5 پست سیار جوانان هلال احمر مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه خدمت به مسافران در قم خدمت به زائران بانوی کرامت(ع) است افزود: از آغاز این طرح داوطلبان هلال احمر متشکل از 220 تن روز از برادران و 68 تن روز از خواهران برای خدمت رسانی به زائران نوروزی حضوری فعال داشتند.

مصباحی ادامه داد: تا کنون هشت هزار و 504 نسخه نقشه ایران و استان قم با معرفی مناطق زیارتی و گردشگری، پنج هزار و 990 نسخه بروشور نکات ایمنی بی گذار به جاده نزنیم و ظریف برانیم و شش هزار و 380 نسخه و لوح فشرده سایر محصولات فرهنگی توسط پست های طرح ملی جوانان هلال احمر در بین مسافران توزیع شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به برپایی ایستگاه های سلامت در سطح استان گفت: 166 تن از خدمات ایستگاه های سلامتی جهت گرفتن تست خون و قند خون استفاده کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار