معاون توانبخشی سازمان بهزیستی یزد از ابتلای 110 کودکان به بیماری اوتیسم در این استان خبر داد و گفت: معمولا علائم این بیماری زیر سه سال ظاهر می شود.
کد خبر: ۲۰۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 03 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدحسین غنیمت  به مناسبت روز جهانی آگاه سازی اوتیسم (دوم آوریل ) افزود: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی به ازای هر یکصد کودک یکنفر آن به این بیماری مبتلا می شود.

وی اظهار کرد: کودک دارای اوتیسم ممکن است علایم واکنش نشان ندادن و عدم برگشت به جهت صدای مادر، نبود واکنش نسبت به نام خود، نگاه کردن به چشم دیگران، فقدان اشاره تا سن یک سالگی و یا سایر علایم اجتماعی در برابر دیگران را از خود نشان دهند.
غنیمت اضافه کرد: علایم هشدار دهنده اوتیسم در سال دوم زندگی فقدان تک کلمه تا سن 16 ماهگی فقدان بازی های وانمودی تا سن 18 ماهگی و فقدان عبارت های دوکلمه ای تا سن دو سالگی است.
وی خاطرنشان کرد: این بیماری در کودکان معمولا از 1.5 تا دو سالگی دارای رشد عادی هستند ولی گاها رفتارهای غیر طبیعی را قبل از آن نیز دارند.
غنیمت با اشاره به علائم اوتیسم خاطرنشان کرد: آزمایش بیولوژیک خاصی برای این بیماری وجود ندارد و تشخیص آن کماکان بالینی است که در علائم بالینی نقص در ارتباط اجتماعی و رفتارها یا فعالیت های تکراری و محدود است.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان یزد اظهار کرد: بقا تنها مرکز توانبخشی روزانه اختلالات طیف اوتیسم بهزیستی استان است که به بیماران اختلالات نافذ رشدی و اوتیسم خدمات ارائه می کند.
این مسئول ادامه داد: اختلالات طیف اوتیسم به مجموعه ای از اختلالات رشدی گفته می شود که مهارتهای کلامی و غیر کلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را به طور معنی داری تحت تاثیر خود قرار می دهد و اغلب علایم آن در آغاز 18 ماهگی و دو سالگی یا پیش از سه سالگی بروز می کند.
'اوتیسم' بیماری نادر و جدیدی است که با نوع ارتباط و تعامل نامناسب با فرزندان و مشکلات رفتاری نشات می گیرد.
بیماری اوتیسم از بیماری هایی است که باعث اختلال در ارتباطات اجتماعی و تعامل فرد با دیگران می شود و عاملی برای مشکلات رفتاری فرزندان به شمار می رود.
کودکان اوتیسمی معمولا در تقابل های اجتماعی و رفتارهای هیجانی خود در مواجهه با اطرافیان دچار مشکل هستند به طوری که در پاسخ به دیگران عکس العمل های غیرمعمول از خود بروزمی دهند و قادر به برقرار کردن تماس چشمی مناسب نیستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار