رئیس پارک علم و فناوری مازندران
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از ناتوانی برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان در بازپرداخت تسهیلات در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 03 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی معتمدزادگان در نشست هم‌اندیشی با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: امسال سال خوب مالی برای پارک علم و فناوری نیست و جنبه‌های مختلف کارکردی این بخش نادیده گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 450 میلیون تومان به شرکت‌ها کمک شد اما برخی از شرکت‌ها در بازپرداخت این تسهیلات ناتوان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران خاطرنشان کرد: بزرگترین مقاومت در برابر اقتصاد، قوانین و دستورالعمل‌ها است که در کشور سود بانکی 28 درصد این مشکل را بیشتر کرده است.

ومعتمدزادگان با بیان اینکه در پهناب جویبار رایزنی‌های لازم برای ایجاد پردیس کشاورزی انجام شده است، افزود: به دنبال آن هستیم تا در استان دو پردیس داشته باشیم و با گفت‌و‌گوی انجام شده قرار است تا شش ماه نخست این مهم اتفاق بیفتد.

معتمدزادگان با بیان اینکه معاونت علوم و فناوری رئیس جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت دارند، اظهار کرد: حمایت از طرح‌های ملی و طرح‌هایی که بتواند مشکلی را از کشور برطرف کند در دستور کار آنها قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی، تصریح کرد: افرادی که بخواهند با سرمایه‌گذار خارجی هماهنگ شود اعلام کنند تا در آینده نزدیک علاقه‌مندان را با آنها ارتباط دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها از قوانین حمایت از این بخش‌ها ناآگاه هستند، گفت: تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند.

معتمدزادگان خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به سرقت ایده و طرح خود نیز نگران نباشند چرا که برای جذب سرمایه‌گذار در ازای هر اطلاعات و آمار وثیقه لازم را می‌توانند دریافت کنند.

وی افزود: تعیین شد تا در ماه آینده کارگاه آموزشی برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها برگزار شود و این بخش‌ها بتوانند از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار