مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز با حضور حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و سخنگوی وزارت ارشاد و مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و...
کد خبر: ۲۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 08 April 2015
مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران صبح امروز با حضور حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و سخنگوی وزارت ارشاد و مدیرکل استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولین ارشد استان مازندران و اصحاب رسانه در سالن شهید سلمان هراتی ارشاد ساری برگزار شد.

فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همدلی عزم ملی و مدیریت جهادی اجتماعی
به گزارش تابناک در این مراسم مدیر کل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: نباید فعالیت ارشاد را منحصر به یک دستگاه و یک فرد دانست و اجرای این رسالت فرهنگی با همدلی عزم ملی و مدیریت جهادی را طلب می‌کند.
حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز 19 فروردین ماه در مراسم تودیع خود و معارفه احد جاودانی مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گفت: همانطور که حیات ما جاودانه نیست پست و مقام هم ماندگاری ندارد.

وی افزود: مسئولی که خدا را در نظر داشته باشد و قرب خدا منظور او باشد همیشه خود را بدهکار می داند و اگر شخص در سنگری قرار نگرفته نباید از وظیفه شانه خالی کند چرا که همه ما نگهبان و مسئول هستیم.

مدیر کل سابق اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد با کمترین امکانات وظیفه سنگینی را بر عهده دارد، تصریح کرد: نباید فعالیت ارشاد را منحصر به یک دستگاه و یک فرد دانست و این رسالت فرهنگی عزم ملی و مدیریت جهادی را طلب می‌کند.

وی افزود: در مدت 5 سال تلاش کردیم که به تاریخ مازندران، مشاهیر و مفاخر استان، بحث موزه، مجتمع های فرهنگی و... توجه کنیم.

ابراهیمی اظهار کرد: اگر اقدامی و برنامه ای را نتوانستیم انجام دهیم به کمبود امکانات و کمبود اعتبارات بر می‌گردد و اینطور نبوده که ما نخواسته باشیم.

افتخار می‌کنم که از اعضای شریف فرهنگ و هنر استان هستم
سید اسماعیل احمدی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تبریک سال همدلی و همزبانی به مردم و مسئولان استان، اظهار داشت: قدوم پرخیر و برکت اصحاب رسانه، فرهنگ، هنر و رسانه را در این نشست را گرامی می‌دارم.

وی افزود: مسئولیت صرفا یک امتحان الهی بوده و گذر زمان از سوی مسئولان احساس می‌شود، چه خوب است که در برهه مسئولیت برای ارتقا حوزه فرهنگ و هنر مازندران تلاش شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه کار فرهنگی در ایران بسیار سخت است و شان و جایگاه مدیر فرهنگی بسیار بالا است، تصریح کرد: عرصه فرهنگ، هنر استان نیازمند آرامش مضاعف بوده و باید این جایگاه تقویت شود.

احمدی با بیان اینکه در مدت کوتاه سرپرستی خود در ارشاد اسلامی مازندران تلاش کردم برای اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر مازندران کمک کنم، افزود: افتخار می‌کنم که از اعضای شریف فرهنگ و هنر استان هستم.

وی با اعلام اینکه برای بنده مایه افتخار است که در کنار مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همکاری کنم، گفت: دکتر ابراهیمی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان نیز خدمات شایانی را برای تعالی فرهنگ و هنر مازندران تلاش کردند.


وی افزود: در این دوره بستر را به گونه‌ای فراهم کردیم که اداره کل ارشاد مازندران بتواند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد و باید با همدلی و هماهنگی یک جامعه متحد باشیم تا بتوانیم در مقابله با دشمنان در همه دوران حساس تاریخ سرافراز باشیم.

درب این اداره کل به روی همه افراد باز است
احد جاودانی پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اظهار کرد: مدیون خون شهدا و همه کسانی هستیم که برای پایداری انقلاب اسلامی تلاش کردند.

وی با بیان اینکه نگاهی به جنسیت نداریم، گفت: درب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به روی همه باز است و همه کسانی که در این گستره جغرافیایی زندگی می‌کنند می‌توانند از خدمات این نهاد استفاده کنند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های استان باید برای توسعه و کمک به دولت استفاده کنیم، ادامه داد: با تکثر مراکز فرهنگی مواجه هستیم و این مشکلات باید رفع شود.

توافق لوزان دریچه امید را به سوي آینده بسیار روشن‌تر گشوده است
علیرضا یونسی ظهر چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در سالن سلمان هراتی گفت : بهار فصل اعتدال است، فصل ها درس و عبرت را برای انسان ها بهمراه دارد و در بهار جان انسان ها جوانه زیبای عشق ، دلدادگی� و معرفت بسوی خداوند بزرگ جلوه گری می کند.

وي از خدمات مدير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ديار علويان تقدير نمود و اظهار داشت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش عظیمی در تحقق منويات مقام معظم رهبری دارد.

وي براي جاوداني مدير كل جديد اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران آرزوي موفقيت و سربلندي نمود و افزود :  نقش فرهنگ و هنر در توسعه فرهنگي جامعه نقشي بي بديل و اثرگذار است .

يونسي با اشاره به نرمش قهرمانانه تيم دیپلماسي ايران در زمينه انرژي هسته اي، گفت: توافق لوزان دریچه امید را به سوي آینده بسیار روشن‌تر گشوده است.

وي تاكيد كرد : رسالت تیم دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای با درایت مقام معظم رهبری و دولت تدبير و اميد، در راستای احقاق حقوق ملت ایران بسيار ارزشمند و هدفدار در حال پيشرفت است.

در اين مراسم جاوداني مدير كل جديد فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران نيز طي سخناني از هنرمندان و كاركنان مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خواستار شد تا با همكاري و همدلي دست به دست هم دهند و اقدامات نو و جديدي در عرصه فرهنگ و هنر مازندران رقم زنند.
وي با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های استان باید برای توسعه و کمک به دولت بهره گرفت تصريح كرد: در اين استان با تكثر سياست هاي فرهنگي تعداد بسيار هنرمندان و كمبود مراكز فرهنگي مواجه هستيم كه بايد تلاش شود توسعه و ساخت مراكز فرهنگي شتاب بيشتري يابد.

در حوزه فرهنگی باید انعطاف شجاعانه ای داشته باشیم

معاون پارلمانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : در حوزه فرهنگی باید انعطاف شجاعانه ای داشته باشیم زیرا زبان هنر، رساترین ابزار برای ارسال پیام اسلامی و انسانی به دنیاست.

 حسین  نوش آبادی امروز در مراسم تودیع مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد مازندران، گفت: حضرت فاطمه دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که بعنوان یک الگو برای همه زنان دنیا و مسلمانان است.

وی افزود: این بانوی بزرگ علاوه بر داشتن ویژگی‌هایی چون عفاف و حجاب  از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار بوده و بشر دوستی، تلاش خستگی ناپذیر، عشق به امام و رهبر این بانو را در رده سیده زنان عالم قرار داد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال سال همدلی و همزبانی است، تصریح کرد: هماهنگی، مشارکت و اعتماد به یکدیگر  و پرهیز از سوء ظن و بدبینی می‌تواند در حوزه فرهنگی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: انتقادات باید سازنده و دلسوزانه باشد و نباید در نقد پایه‌ها را مورد هدف قرار دهیم.

نوش آبادی اظهار کرد: قوم مازنی و طبرستانی در تاریخ دارای زبان و فرهنگ خاص خود بودند و  اولین مناطقی از ایران که   اسلام ناب را پذیرفتند مردم مازندران بودند که بدون مقاومت پذیرای اسلام علوی شدند و آنها در طول تاریخ حامی کسانی بودند که تفکرات شیعی داشتند.

وی افزود: دفاع مردم مازندران از انقلاب و امام و در دفاع مقدس و تقدیم بیش از 10 هزار شهید آزاده جانباز و رزمنده و ایثارگر مصداق پیوستگی و علاقه آنان به دین است.

معاون پارلمانی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مازندران دارای شخصیت‌هایی مثل ابن شهر آشوب، امام فخر رازی، صاحب تاریخ طبری و ... است که کشور به وجود این بزرگان افتخار می‌کند.

وی افزود: ما به مازندران آمدیم تا از شخصیتی علمی دانشگاهی و فرهنگی حجت الاسلام ابراهیمی مدیر کل اسبق مازندران که با مدیریت همگرا و مورد وثوق مسئولان استان و شخص وزیر بود، تشکر کنیم.

 سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نباید از بکارگیری ابزارهای نو ارتباطی ترس به خود راه دهیم، گفت: باید از همین شبکه‌های اجتماعی و فناوری روز برای پیشبرد اهداف انقلابی و اسلامی بهره ببریم و در این راستا از همه ابزارها و ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم به نحو احسن بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه  قالب هنر و شیوه‌های متناوب آن ساترین و مقدس ترین رسانه برای انتقال پیام انقلاب است، افزود: باید تلاش کنیم تا پیام‌های انسان دوستانه را در قالب هنر و با ابزارهای نوین ارتباطی به جهانیان انتقال دهیم.










اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
فقط در اين جلسه مردان حضور داشتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار