استاندار اردبیل در جشن میلاد کوثر:
خدابخش اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز حضور و نقش زنان در حوزه های علم، ادبیات، حوزه و دانشگاه، فعالیت های قرآنی و ورزشی گسترده شده و این امر بیانگر استعداد و توانمندی زنان است.
کد خبر: ۲۰۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸ 03 April 2016

استاندار اردبیل نقش آفرینی بانوان در تحقق اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی برای اشتغال جامعه زنان را خواستار شد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش، یکشنبه در جشن میلاد کوثر در مجموعه فرهنگی هنری فدک اردبیل گفت: حضور بانوان در اقتصاد استان می تواند تحول ایجاد کند و اراده اشتغال زایی و درآمدزایی در خانواده ها و جوانان باید با حضور زنان متعهد برانگیخته شود.

وی افزود: در همه دنیا فرودگاه ها، راه آهن ها، دانشگاه ها، اشتغال و سرمایه گذاری در دست بخش خصوصی است اما در کشور ما به تامین این بخش ها و برآورده شدن این انتظارها از ناحیه دولت عادت کرده ایم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: باب استخدام دولت به اندازه تعداد بازنشسته ها باز است و برای ایجاد اشتغال به فارغ التحصیلان دانشگاه ها باید با لحاظ نیازهای اقتصادی داخل و خارج کشور به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، مشاغل دانش بنیان و فضای مجازی اقدام شود.

خدابخش بیان کرد: مایه مباهات است که دین اسلام زن را از زنده به گور شدن دختران در تاریخ بشر به بالاترین جایگاه اجتماعی ارتقا داد و به زن منزلت بخشید.

او ادامه داد: به لحاظ فطرت پاک بانوان، فساد اقتصادی در حوزه فعالیت زنان مشاهده نمی شود و برای ایجاد اشتغال به جوانان و سودآورتر شدن سرمایه گذاری ها باید اداره اقتصاد به مردم سپرده شود.

استانداراردبیل گفت: آیه های قرآنی مبنی بر چگونگی رفتار مردان با زنان و اصلاح دیدگاه مرد نسبت به زن، نشانگر اهمیت و جایگاه زن در آئین آسمانی اسلام است و هیچ واژه ای به اندازه (مادر) نمی تواند بار معنوی این مقام را بر دوش کشد.

خدابخش افزود: اسلام به مهر مادری نگاه احترام آمیز دارد و این مهر باعث شده است تا مادران دارای فرزندان معلول با عشق و علاقه از بچه های خود مراقبت و نگهداری کنند.

وی اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز حضور و نقش زنان در حوزه های علم، ادبیات، حوزه و دانشگاه، فعالیت های قرآنی و ورزشی گسترده شده و این امر بیانگر استعداد و توانمندی زنان است.

جشن میلاد کوثر به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

اجرای موسیقی محلی از بخش های متنوع این آئین بود و در پایان با اهدای جوایزی از دختران و بانوان فعال و برتر استان در بخش های دولتی و خصوصی تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار