معاون استاندار خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: بانوان نقش اساسی را در توسعه و بالندگی جوامع ایجاد می‌کنند
کد خبر: ۲۰۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲ 04 April 2016
نشست معاون سیاسی اجتماعی استان با بانوان فرهیخته استان ظهر امروز در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد.

این نشست با حضور بانوانی که در عرصه‌های مختلف از جمله حوزه‌های دانشگاهی پزشکی ورزشی هنری بسیجیان و به‌منظور شنیدن نقطه نظراتشان و تقدیر از فعالیت‌هایشان صورت گرفت.

فرج‌الله خبیر در جمع بانوان فرهیخته استان پس از شنیدن سخنان نمایندگان بانوان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: در کشور ما و به‌ویژه در استان خوزستان مسائل مختلف و مشکلات بانوان به‌صورت عدیده مشاهده می‌شود که در حوزه‌های مختلف با آنها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند از نقش مؤثر بانوان در رشد و توسعه و پیشرفت جامعه چشم‌پوشی کند، افزود: مطمئنا اگر بانوان در عرصه‌های مختلف حضور فعال داشته باشند شرایط بهتری در جامعه وجود خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان تصریح کرد: بالندگی جامعه بستگی زیادی به نقش مؤثر بانوان در جامعه دارد و اینکه بانوان واقعا به نقش خودشان واقف باشند و به آن عمل کنند و نارسایی‌هایی را برطرف کنند.

وی افزود: اگر جامعه بانوان به‌درستی به وظایف خود عمل کند شرایط تغییر می‌کند، پس بایستی تغییر را از جایی شروع کرد و این تغییر باید دقیقا از درون خانواده و درون جامعه بانوان شروع شود.

خبیر بیان داشت: با توجه به صحبت‌هایی که شد در بسیاری از حوزه‌ها در ارتباط با بانوان دارای مشکلات متعددی هستیم به عنوان مثال در بحث سواد تغذیه‌ای که خود مسئله بسیار مهمی است که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت، چرا که اگر سواد تغذیه‌ای در جامعه و به‌ویژه در بانوان بالا باشد بسیاری از نارسایی‌هایی را که در رشد و تربیت اطفال خود داریم دیگر نخواهیم داشت و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر بانوان در امر تربیت فرزندان به وظیفه خود عمل کنند بسیاری از بزه‌کاری‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی که با آن مواجه هستیم دیگر به این‌صورت تأسف‌انگیز اتفاق نخواهد افتاد و با مشکلات کمتری مواجه خواهیم بود.

 خبیر تاکید کرد: محدودیت بانوان و مشکلاتی که دارند زمینه تاریخی دارد و اینکه بگوییم که کاملا برطرف خواهد شد چیزی جز شعار نیست و حتی در جوامع غربی زنان با خواستن‌ها، مبارزه، زندان رفتن و کشته شدن توانستند به بعضی مطالبات و حقوق برابر دست یابند، این توانمندی و قابلیت در جامعه زنان ما نیز وجود دارد و بایستی با تلاش بیشتر تأثیر نقش بانوان روشن‌تر شود و بتوانند مسئولیت‌های مهم‌تر را در جامعه در دست گیرند.

وی خاطر‌نشان کرد: گرچه شخصاً فکر می‌کنم هیچ چیز شاید به اندازه نقش خانواده در جامعه مهم نباشد که اگر بانوان از پس این مسئولیت برآیند خود به خود مابقی مشکلات برطرف خواهد شد.

خبیر گفت: در بحث اشتغال، فرصت‌ها برابر نیست و حتی در مشاغل مشابه دریافتی بانوان از آقایان کمتر است، همچنین در مسائل اجتماعی بانوان مشکلات خاصی دارند و هنوز هم نگاه متفاوتی نسبت به آنها وجود دارد، اما بایستی به این نکته توجه داشت که جامعه ما در حال تحول است و شرایط بدین‌گونه نخواهد ماند.

وی در خاتمه سخنانش در جمع بانوان تشریح کرد: امیدواریم به شرایطی برسیم که در آن فارغ از جنسیت به نیاز همه جامعه به‌درستی توجه شود و در برنامه‌ریزی‌های شهری و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ایجاد فرصت‌های برابر به نحو مطلوبی دست یابیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار