مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز تقویم ممنوعیت صید گونه‌های آبزی حساس و در معرض خطر استان هرمزگان در سال 1395 خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 04 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از گونه‌های مهم ماهیان صادراتی و تجاری خلیج‌فارس ماهی حلوا سفید است، اظهار کرد: در راستای حفظ و بازسازی طبیعی ذخایر این گونه، طبق تقویم زمانی ارائه شده صید این ماهی از 15 فروردین ماه لغایت 31 اردیبهشت‌ماه در آبهای استان هرمزگان ممنوع است.

وی افزود: صید ماهیان حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت‌ماه تا پایان خردادماه سال 95 در صیدگاه‌های این استان واقع در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان ممنوع خواهد بود.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه صید میش‌ماهی از 15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال 1395 در کلیه صیدگاه‌های استان هرمزگان ممنوع است، تصریح کرد: زمان ممنوعیت صید روش صید مشتا نیز از 16 فروردین ماه لغایت 31 اردیبهشت ماه و همچنین زمان ممنوعیت صید هامور ماهیان از اول فروردین لغایت 31 اردیبهشت ماه است.

وی در ادامه ضمن تشکر از همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از آن‌ها خواست در خروجی‌‎های استان در طول زمان اجرای تقویم ممنوعیت صید از خروج آبزیان یاد شده جلوگیری نمایند.

استان هرمزگان با وجود 22 بندر صیادی و فعالیت 29 هزار صیاد در هرمزگان و  صید سالانه 219 هزار تن انواع آبزیان، رتبه نخست صید را در بین استان‌های ساحلی کشور به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار