مدیركل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد گفت: تاكنون برای ساخت مركز فرهنگی دفاع مقدس این استان 80 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری هزینه شده و برای تكمیل آن 70 میلیارد ریال ریال نیاز می باشد.
کد خبر: ۲۰۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷ 05 April 2016

به گزارش تابناک یزد،محمدرجبی اظهار كرد: این مركزفرهنگی شامل بخشهای اسناد، تحقیقات ، كتابخانه ونمازخانه است كه در زمینی به مساحت 20هزار متر مربع و زیربنای دو هزار و 700 متر مربع در سه طبقه دردست ساخت است.

وی بابیان اینكه نقش مردم استان یزد و دستگاههای اجرایی در دوران دفاع مقدس در این مركز در معرض دید عموم قرار می گیرد افزود: فاز نخست این مركز فرهنگی سوم خرداد به بهره برداری می رسد.
رجبی ادامه داد: بخش دوم این مركز در دوطبقه با سه هزار و 700 متر مربع زیربنا شامل گالری های نمایشگاهی ، سالن آمفی تئاتر با 65 درصد پیشرفت تا پایان سال 95 به بهره برداری می رسد.
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اضافه كرد: بخش سوم محوطه سازی شامل دو بخش است كه فاز نخست آن محوطه سازی با هشت هزارمتر مربع با 95 درصد پیشرفت و بخش دوم نیز با هشت هزارمتر طراحی دردست ساخت است.
این مسئول با اشاره به حضور40 هزار رزمنده یزدی در دوران دفاع مقدس ادامه داد: تاكنون در طرح السابقون آثار و خاطرات دوهزار رزمنده این استان را جمع آوری كردیم و امیداوارم در این طرح تا چهارسال آینده خاطرات تمام ایثارگران ولو اینكه یك روز هم در جبهه حضور داشته اند، جمع آوری و در قالب كتاب و فیلم در اختیار افراد مختلف بویژه جوانان قرار می گیرد.
رجبی اضافه كرد: ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در استان بصورت موازی بین نهادها صورت می‌گیرد و برای اینكه از خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استفاده مطلوب شود نیازمند همكاری سایر نهادها و دستگاه‌ها هستیم.
مدیركل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تصریح كرد: در حدود 27 سالی كه از دفاع مقدس می گذرد بیش از200 عنوان كتاب حاوی خاطرات شهدا، آزادگان ، ایثارگران و عملیاتهای دوران دفاع مقدس و همچنین قیام مردم یزد در دهم فروردین و حادثه طبس توسط نهادهای فرهنگی استان به چاپ رسیده است.
وی خادطرنشان كرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین آشنا كردن نسل جدید با دفاع مقدس اقداماتی از جمله برگزاری اردوی راهیان نور، برپایی یادواره شهدا برگزار می شود.
رجبی با بیان اینكه 144شهید گمنام در 74 یادمان این استان مدفون هستند افزود: یزد در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار و 850 نفرشهید ، 9 هزارو 800 نفر جانباز و 767 نفر آزاده به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم كرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار