مديركل فرودگاههاي استان يزد با اشاره به افزايش 27درصدي تعداد مسافران نوروز از جابجايي بيش از 28 هزار و 384 مسافر در فرودگاه بين المللي شهيد صدوقي يزد خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 05 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سعداله وطن خواه افزود: اين تعداد مسافر در فاصله زماني 25 اسفند ماه 94 تا 15 فروردين ماه سال 95 جابجا شده‌اند.

وي همچنين از نشست و برخاست 280 پرواز در اين فرودگاه در ايام نوروز خبر داد و اظهار داشت: در مجموع پروازها از رشد 18 درصدي و مقايسه تعداد اعزام و پذيرش مسافر امسال با نوروز سال 94 حاكي از افزايش 3 درصدي برخوردار بوده است.
مديركل فرودگاههاي يزد افزود: همچنين در طول ايام تعطيلات نوروزي به لحاظ افزايش درخواست هاي مردمي ، تعداد 8 پرواز داخلي به مقصد مشهد و 2 پرواز خارجي به مقصد نجف برنامه ريزي و انجام شده است.
وطن خواه يادآور شد: در دو ماه پاياني سال گذشته نيز هفت پرواز شامل چهار پرواز در مسير تهران – يزد و بالعكس ، دو پرواز در مسير يزد – قشم و بالعكس و يك پرواز در مسير مشهد – يزد و بالعكس به ناوگان هواپيمايي استان يزد اضافه شده است.
به گفته اين مسئول عمده پروازهاي خارجي هوايي امسال متعلق به عتبات عاليات و كشور عراق بوده كه با استقبال خوبي مواجه شده و افزايش دو پرواز به نجف نيز گوياي اين استقبال بود.
هشت شركت هواپيمايي داخلي و يك شركت هوايي خارجي در فرودگاه يزد برنامه پرواز روزانه دارند و هفته اي 130 نشست و برخاست هفتگي در فرودگاه شهيد آيت الله صدوقي يزد صورت مي گيرد.
فرودگاه شهيد آيت الله صدوقي يزد ( زير مجموعه اداره كل فرودگاههاي استان يزد ) با 1230 متر ارتفاع از سطح دريا در اراضي مسطحي به مساحت 575 هكتار در غرب شهر يزد واقع است و حدود 10 كيلومتر از مركز شهر فاصله دارد.
اين فرودگاه در تيرماه سال 93 به عنوان نهمين فرودگاه بين المللي كشور به ثبت رسيد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار