کد خبر: ۲۰۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹ 05 April 2016


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به محدودیت های فرهنگی و موانع آموزشی و اعتباری دولت، گفت: سازمان های مردم نهاد نقش غیرقابل انکاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهین دخت مولاوردی در بازدید از انجمن حمایت از کودکان کار و خیابان استان البرز که پیش از ظهر سه شنبه انجام شد، مردم را سرمایه های دولت دانست و گفت: با توجه به محدودیت های فرهنگی و موانع آموزشی و اعتباری که وجود دارد سازمان های مردم نهاد می توانند کمک بزرگی به دولت در برطرف کردن عرصه آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وی با انتقاد از موانع آموزشی و فرهنگی موجود در کشور، گفت: باید به جایگاهی برسیم که مباحثی چون ایدز و بهداشت به مراکز آموزشی و فرهنگی راه یابد تا بتوانیم سیاست های خود را در رفع و کاهش آسیب های اجتماعی پیش ببریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: کشورهای سلامت محور، کشورهایی هستند که مسائل و آسیب های اجتماعی به وجود آمده را پیشگیری می کنند تا به بحران اجتماعی تبدیل نشود.

مولاوردی با اشاره به اینکه هدف این معاونت ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به مسائل و بحران های اجتماعی است، گفت: اگر حساسیت در افکار عمومی به وجود آید می توانیم مشارکت عمومی را بالا ببریم و در نهایت باعث کاهش معضلات اجتماعی در کشور خواهد شد.

مسئولان انجمن کودکان کار و خیابان استان البرز نیز در جریان این بازدید به تشریح عملکرد و فعالیت های این مجموعه پرداختند.

مولاوردی در این بازدید که جمعی از مسئولان استانی وی را همراهی می کردند از کارگاه های آموزشی خیاطی، آرایشگری، بانوان و مردان، قالیبافی، گلدوزی، تراشکاری، جوشکاری، تعمیرات موبایل و کلاس های آموزشی کودکان بازدید کرد.

در این مرکز، مشاوره روانشناسی برای خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست ارائه می شود.

هدف از تاسیس این موسسه کمک و یاری رساندن به کودکان آسیب دیده و در معرض خطر اعم از کودکان کار و خیابان و پناهنده و محروم به خصوص کودکان خیابانی است.

از جمله فعالیت های این انجمن می توان به توانمندسازی خانواده و کودکان کار از جمله سوادآموزی، ایجاد اعتماد به نفس، متخصص کردن کودکان در یک رشته، آگاه سازی خانواده ها نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی، توجه به تغذیه سالم کودکان اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار