رئیس اداره حفاظت محیط زیست بافق از برگزاری جشن تولد 750 سالگی درخت كهنسال چنار باجگان به صورت نمادین در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱ 06 April 2016

به گزارش تابناک یزد،سید جلال موسوی اظهار كرد: گروه خانوادگی دوستداران محیط زیست بافق در مراسمی با حضور مسئولان محلی و جمعی از مردم به صورت نمادین برای درخت چنار كهنسال روستای باجگان از توابع این شهرستان جشن تولد گرفتند.

رئیس حفاظت از محیط زیبست بافق با بیان اینكه چنار باجگان بافق از آثار ملی كشور با سه شاخه قطور كه هر كدام محیطی بیش از دو و نیم متر دارند گفت: این درخت یكی از درختان كهنسال استان یزد است كه با چشم اندازی زیبا، جذاب و دیدنی هر ساله در فصل بهار و تابستان نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می كند.
وی با اشاره به اینكه چنار باجگان به شماره 268 در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است افزود: ارتفاع این درخت كهنسال 25 متر و محیط آن به هفت و نیم متر می رسد .
موسوی گفت: این جشن با هدف معرفی چنار باجگان به عنوان میراث جاودان پایدار در كویر و مشاركت در حفظ این درخت ارزشمند به همراه برش كیك تولد برگزار شد.
رئیس میراث فرهنگی بافق هم به قرار كرفتن درخت چنار باجگان در فهرست آثار ملی كشور اشاره كرد و گفت: با ثبت این درخت كهنسال و با توجه به اینكه روستای باجگان از روستاهای هدف گردشگری شهرستان بافق محسوب می شود از این پس در كانون توجه بیشتر مسوولان استان یزد و این شهرستان قرار دارد و از اعتبارات ویژه ملی و استانی برخوردار خواهد شد.
علی اكبر قانعی اضافه كرد: روستای باجگان به خاطر سبك معماری سنتی و كوچه های سنگی پیچ در پیچ، درخت كهنسال چنار و همچنین درخت اُرس روئیده در طبیعت بكر نزدیك روستا و قرار گرفتن این روستا در دامنه كوهای بلند با مناظری چشم نواز همواره دركانون توجه طبیعت گردان و صنعت اكو توریسم قرار داشته و خواهد داشت.
وی یادآور شد: این درخت به عنوان میراث طبیعی گرانبها در شهرستان كویری بافق بوده و یكی از مهمترین قابلیت های جذب گردشگری طبیعی و رونق دادن به صنعت اكوتوریسم استان یزد محسوب می شود.
شهرستان بافق دارای بیش از 200 اثر تاریخی و طبیعی است كه تا كنون 42 اثر آن در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.
روستای باجگان با 65 خانوار جمعیت در فاصله 100 كیلو متری شهر بافق در حوزه دهستان سبزدشت قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار