مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي فرهنگ سازي رسانه‌ها را لازمه موفقيت اين سازمان در انجام وظايف محوله‌اش دانست.
کد خبر: ۲۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 09 April 2015

به گزارش خبرگزاري موج، حميد قاسمي در حاشيه بازديد از دومين نمايشگاه فناوري‌هاي نو و پيشرفته تبريز، با ذکر اين مطلب گفت: ما نيازمند حمايت رسانه‌ها و فرهنگ سازي آن‌ها در راستاي حفظ محيط زيست هستيم.

وي با استقبال از فعاليت تشکل‌هاي مردم نهاد در راستاي فرهنگ سازي و فعاليت‌هاي زيست محيطي، گفت: ما از تشکل‌هاي مردم نهاد براي حضور در اين عرصه دعوت و استقبال مي‌کنيم.

قاسمي به فعاليت‌هاي اخير تعدادي از اين تشکل‌ها اشاره کرد و افزود: پاکسازي تالاب قوري گول در چند وقت گذشته حرکت بسيار مثبتي بود که توسط تشکل‌هاي مردم نهاد انجام پذيرفت.

مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي به وضعيت بحراني درياچه اروميه نيز اشاره کرد و گفت: اخيراً تناقضاتي در اين باره به وجود آمده است که خوب نيست؛ يکي مي‌گويد تنها 6 درصد درياچه باقي مانده و ديگري مي‌گويد 50 درصد سطح درياچه را آب پوشانده است. اين گونه اظهارات مردم را کلافه مي‌کند و اظهار نظرها نبايد بدون بررسي دقيق صورت پذيرد.

قاسمي به ضرورت کنترل بخش کشاوري در حوزه آبريز درياچه اروميه تاکيد کرد و گفت: کشاورزي در حوضه درياچه اروميه از 150 هزار هکتار گذشته به سه برابر؛ يعني 450 هزار هکتار افزايش يافته است، در حالي که راندمان آبياري در اين بخش بسيار پايين است و اين بسيار نگران کننده و خطرناک است.

وي افزود: به جاي کشت ديم گذشته، اقلام پر مصرف و کم بازده جايگزين شده‌اند و اين در بحراني شدن اوضاع بسيار مؤثر بوده است.

اين مقام مسوول ادامه داد: در گذشته اشتباهات کلاني صورت گرفت و سعي در خودکفايي در تعدادي محصولات کشاورزي شد در حالي که ما ظرفيتي براي خودکفايي نداشتيم و اين باعث تخريب اکو سيستم منطقه شده است.

قاسمي با تأييد اينکه آذربايجان هيچگاه قطب کشاورزي ايران نبوده است، تصريح کرد: ما از گذشته‌هاي دور مرکز صنعت و تجارت بوده‌ايم نه مرکز کشاورزي؛ سوق دادن منطقه به سمت کشاورزي اشتباه بود و بايد به تدريج اين رويه اصلاح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار