70 هزار پرنده بومی و مهاجر مهمان تالابها و حواشی رودخانه های آذربایجان غربی هستند.
کد خبر: ۲۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 09 April 2015

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 20 درصد از کل پرندگان موجود در تالابها و زیستگاه های استان پرندگان بومی و بقیه مهاجر هستند.

امید یوسفی با بیان اینکه همه ساله با فرا رسیدن فصل پاییز پرندگان نواحی شمالی از سیبری به این مناطق مهاجرت می کنند افزود : این پرندگان با فرا رسیدن زمستان عازم مناطق جنوب کشور می شوند و با فرا رسیدن فصل بهار این پرندگان برای بازگشت به زیستگاه اصلی خود از آذربایجان غربی که به عنوان گذرگاه پرندگان محسوب می شود عبور می کنند.

وی اضافه کرد: پرندگان مهاجر به مدت دو هفته تا 20 روز در استان حضور دارند که این مدت زمان با توجه به شرایط جوی استان متغیر است.

رییس اداره حیات وحش ارومیه تصریح کرد: هم اکنون با توجه به فصل زادآوری پرندگان بومی و محلی استان ضروری است تا مردم ساکن در نواحی تالابها و رودخانه ها نسبت به ایجاد شرایط مناسب و آرام برای تخم گذاری و جوجه آوری آنان اقدام کنند و هرگونه حضور شکارچیان متخلف را در این مناطق به یگان حفاظت محیط زیست گزارش دهند.

درنای معمولی، اردک سانان، انواعی از غازها و فلامینگوها جزو پرندگانی هستند که هم اکنون در زیستگاه های آبی آذربایجان غربی حضور دارند.

حواشی پارک ملی دریاچه ارومیه، تالابهای کانی برازان و سولدوز، حاشیه رودخانه ارس، تالاب حسنلو و بسیاری دیگر از رودخانه ها و زیستگاه های آبی استان پذیرای این پرندگان هستند.

آذربایجان غربی 30 تالاب فصلی و دائمی دارد که 5 تالاب دریاچه ارومیه، قوپی باباعلی مهاباد،یادگارلو،شورگل و درگه سنگی نقده در ردیف تالابهای ثبت شده در کنوانسیون رامسر و بین المللی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار