مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل از اجرای طرح اجباری استاندارد سازی سی ان جی تاکسی های عمومی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۲۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 09 April 2015

 به گزارش ایرنا، هاشم علایی روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: طرح اجباری بررسی وضعیت استاندارد سی ان جی تاکسی های استان با هدف افزایش ضریب ایمنی وسایط نقلیه عمومی در مقابل حوادث احتمالی انفجار و آتش سوزی به صورت رایگان اجرا خواهد شد.

وی گفت: با توجه به عمر مفید پنج ساله تعیین شده برای مخازن تحت فشار در داخل جایگاه های سوخت سی ان جی و یا مخازن داخل تاکسی ها نوسازی این مخازن ضروری بوده و مخازن تحت فشار و تجهیزات نو جایگزین مخازن و تجهیزات آسیب دیده می شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 800 واحد صنعتی و تولیدی در مناطق مختلف استان اظهار کرد: از این تعداد 375 واحد تولیدی شامل صنایع غذایی ، سلولوزی شیمیایی ، مکانیک و مصالح ساختمانی مشمول مقررات اجباری استاندارد بوده و زیر نظر موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فعالیت می کنند.

علایی با تاکید بر لزوم افزایش نظارت مهندسین ناظر ساختمان بر نحوه استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در احداث بنا در مناطق مختلف استان گفت: شهرداری ها باید از صدور پایان کار برای ساختمان های دارای آسانسور فاقد گواهی ایمنی و نیز بناهایی که در آنها از مصالح غیراستاندارد استفاده شده خودداری کنند.

وی به ابطال پروانه فعالیت یک واحد کارگاه تولید شن و ماسه غیراستاندارد در خلخال اشاره کرد و گفت: همه کارگاه های تولید شن و ماسه و مصالح ساختمانی در استان موظف به رعایت مقررات استاندارد در تهیه مصالح ساختمانی هستند.

وی با انتقاد از مسوولان اتاق اصناف خلخال در خودداری از همکاری با اداره کل استاندارد استان در استاندارد سازی ترازوهای واحدهای صنفی این شهرستان افزود: این کار با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی فرماندار خلخال نیز در این نشست عملی نشدن بررسی وضعیت استاندارد ترازوهای کسبه و تولید مصالح ساختمانی فاقد استاندارد در خلخال را ناشی از ضعف عملکرد اداره صنعت ، معدن و تجارت این شهرستان اعلام کرد و خواستار رفع این مشکل شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار