بمب خبری در ایذه و باغملک؛
به نظر می رسد با اعلام حمایت اصلاح طلبان از سیدهادی(جمال) طباطبایی، راه وی برای ورود به مجلس هموار شده است.
کد خبر: ۲۰۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷ 08 April 2016

فضای سیاسی و انتخاباتی خوزستان، امروز شاهد یک بمب خبری بود و آن اعلام حمایت شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان از سیدجمال طباطبایی در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک بود.

با اعلام این خبر، سید جمال طباطبایی تنها کاندیدا در خوزستان است که مورد حمایت هر دو لیست اصولگرایان و اصلاح طلبان قرار گرفته است.

**سید جمال طباطبایی کیست؟
سید هادی طباطبایی فرزند شهید سیدفخرالدین طباطبایی است که سوابق قبلی اش بیشتر در دستگاه قضایی بوده است. وی پیشتر یک دوره نیز نماینده همین حوزه انتخابیه بوده و تنهایی نماینده این شهر بوده که پس از اتمام دوره نمایندگی دوبار توانسته با رای بالا تا مرحله دوم انتخابات صعود کند.

طباطبایی از نمایندگان خوشنام دوره هفتم مجلس شورای اسلامی است. او از جمله اصولگرایان سنتی است که همواره بر ولایتمداری و حرکت در مسیر انقلابی تاکید داشته است با این وجود همواره سعی کرده در اتخاذ مواضع سیاسی، انصاف را رعایت کند و در باغملک و ایذه مشهور است که هیچگاه وارد زد و بندهای ناسالم نشده است. شاید بهمین دلیل باشد که اصلاح طلبان خوزستان، با علم به حمایت اصولگرایان از وی، او را در لیست خود نیز قرار داده اند

**تاثیر حمایت از طباطبایی

به نظر می رسد با اعلام حمایت اصلاح طلبان از سیدهادی(جمال) طباطبایی، راه وی برای ورود به مجلس هموار شده است. اگرچه شاید در روزهای نخست این اعلام حمایت، برخی از اصولگرایان حامی وی نیز دلخور شوند اما آنها خوب می دانند که طباطبایی همواره در مواضع سیاسی خود، اصل را بر رعایت خطوط قرمز نظام و مواضع رهبری قرار داده است از این رو باشناخت قبلی که از وی دارند وی را همچنان مورد حمایت قرار خواهند داد.

از سوی دیگر، اصلاح طلبان نیک می دانند او اهل درگیری و چالش ایجاد کردن برای دولت نیست و سعی خواهد کرد با ایجاد تعاملی سازنده با دولت، برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه اش تلاش کند. این موضوعی است که آنها نگران رای آوری رقیب طباطبایی هستند چرا که گفته می شد او بدلیل برخی اختلافات شخصی با دولتی ها(و نه اختلاف سیاسی) از دولت خارج شده است. ضمن اینکه وی نظر منفی درباره حمایت از دولت ندارد و دولت برآمده از رای مردم که مورد حمایت رهبری نظام است را حمایت خواهد کرد.
اعلام حمایت اصلاح طلبان از طباطبایی، سبد رای این طیف سیاسی را نیز به حمایت وی خواهد آورد و بویژه فرهنگیان که از گروه های جریان ساز انتخابات در ایذه و باغملک هستند، با این اعلام حمایت، بصورت جدی تری از وی حمایت خواهند کرد.
معادلات انتخاباتی در ایذه و باغملک بسود سیدجمال طباطبایی در حال رقم خوردن است و بنظر می رسد این بار فضای انتخابات رقابتی در این حوزه انتخابیه، پررونق تر از گذشته خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
درود بر سیدبزرگوار یا جد سید هادی کمک کن
شاولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
با توجه به شرایط حساس سیاسی و زدوبندهای غرب و عربستان و بعضی از افراطی های داخلی اصلاحات باید از تمام پتانسیل های موجود جهت پیش برد اهداف خود استفاده کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار