تابناک گیلان: چندی پیش تصویب کلیات بودجه شهرداری رشت در صحن علنی شورا مطرح شد که موافقان و مخالفان بودجه 850 میلیاردی شهرداری رشت در سال 95 تصمیم گیری و بررسی جزئیات بودجه را به جلسات بعدی در سال 95 موکول کردند.
کد خبر: ۲۰۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶ 08 April 2016
تابناک گیلان: چندی پیش تصویب کلیات بودجه شهرداری رشت در صحن علنی شورا مطرح شد که موافقان و مخالفان بودجه 850 میلیاردی شهرداری رشت در سال 95 تصمیم گیری و بررسی جزئیات بودجه را به جلسات بعدی در سال 95 موکول کردند.

رشت پرس نوشت: بنا براین گزارش با توجه به اینکه شهرداری رشت لایحه بودجه پیشنهادی سال 95 را در بهمن ماه 94 به شورای شهر تقدیم کرده است اما تا کنون هیچگونه اخبار موثقی در خصوص روند تصویب و بررسی لایحه 850 میلیارد تومانی بودجه شهرداری منتشر نشده است که با توجه به زمان از دست رفته این نگرانی برای شهروندان بوجود آمده است که سرانجام این لایحه چه خواهد شد .
خبرنگار پایگاه خبری رشت پرس در مصاحبه ای اختصاصی با رئیس کمیسیون برنامه و بودجه  به چرایی این موضوع پرداخت که در ادامه می خوانیم.

سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت اعلام کرد در اسفند 94 بخش درآمدی و هزینه های جاری در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و اصلاحیه های مربوطه صورت پذیرفت که این موضوع رسما از طریق نامه مشترک اینجانب و آقای رسولی به ریس شورا اطلاع داده شد که طبیعتا باید طبق روال گذشته بودجه به کمیسیون تلفیق ارجاع تا بررسی بخش های عمرانی و ... صورت پذیرد که متاسفانه این موضوع تا کنون محقق نشده است و جلسات کمیسیون تلفیق نتیجه ای را در بر نداشته است و این دغدغه همچنان برای شهر وجود دارد .
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در ادامه افزود:  به همین منظور طی نامه ای به ریاست شورا پیشنهاد شد؛ چنانچه به هر دلیلی امکان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق وجود ندارد به منظور استفاده بهینه از زمان باقیمانده ، کمیسیون برنامه و بودجه این آمادگی را دارد که بررسی ها را انجام داده و نتایج قطعی را به همکاران شورایی اعلام نماید.

علوی در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان فروردین 95 فرصت تصویب و انجام تشریفات قانونی وجود دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه یک دوازدهم بودجه تصویب شده و عمدتا بودجه بخش عمرانی نیاز به بررسی داشته است می بایست تا قبل از پایان فروردین بودجه شهرداری رشت در صحن علنی شورا مصوب گردد تا روند قانونی آن شکل گیرد .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه افزود : بیشترین دغدغه اعضای شورا در لایحه بودجه سال 95 ، بخش عمرانی بودجه است که این دغدغه اعضای شورا به حق است و باید مرتفع شود ولی این موضوع باید تا کنون به جمع بندی می رسید چرا که پیرو مکاتبات صورت گرفته اولویت های پروژه های عمرانی از طرف شهردار به شورا نیز اعلام شده است .

علوی در پایان با اعلام اینکه بحث انحراف بودجه در بسیاری از موارد وجود داشته است عنوان کرد : موضوع انحراف بودجه مربوط به تفریغ بودجه و حسابرسی می باشد که باید در کمیسیون برنامه و بودجه و با حضور شهرداری بررسی و سپس اعلام شود که البته این دغدغه در گذشته هم  بوده و انحراف بودجه در موارد زیاد وجود داشته  اما در این راستا  هنوز گزارشی از شهرداری وصول نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار